Aptauja

Iespēja izteikt viedokli par apmierinātību ar tramvaja pakalpojumiem

  • Kopā nobalsojuši 86 cilvēki
Vecākas aptaujas

Aigars Puks: Jebkurš darbs jādara no sirds

11.03.2014

Liepājas 389.dzimšanas dienā tiks sumināti “Gada liepājnieki”, kuri ar savu darbu un nopelniem pilsētas labā 2013.gadā izpelnījušies vislielāko pilsētas iedzīvotāju atzinību. Viens no tiem, ko iedzīvotāji ieteikuši nominācijai “Gada liepājnieks”, ir SIA “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks. Viņš izvirzīts par jaunās tramvaja līnijas izbūvi līdz Ezerkrastam.

 

A.Puks vada SIA "Liepājas tramvajs" jau 15 gadus, kas ir ilgākais zināmais nepārtrauktais laiks uzņēmuma vadībā. 2013.gads uzņēmumam “Liepājas tramvajs” un A.Pukam bija ļoti nozīmīgs - atvērta jauna lappuse tramvaja vēsturē. 2013.gada maijā ekspluatācijā tika nodota jauna tramvaja līnija līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam - pirmo reizi atjaunotajā Latvijā uzbūvēta jauna tramvaja līnija.

 

“Liepājas tramvaja” vadītājam viņa izvirzīšana nominācijai nav bijis pārsteigums: “Mani painformēja, ka to darīs. Līdz ar to liels pārsteigums man nebija, kaut arī ar sajūsmu notiekošo neuztvēru. Taču sapratu, ka patiesībā tā ir atzinība ne vien man, bet visam uzņēmumam. Atzinību asociēju nevis ar sevi, bet visu mūsu komandu.”

 

To gan viņš atzīst, ka gandarījums ir. Taču neuzskata, ka izvirzīšana nominācijai “Gada liepājnieks” būs dzinulis turpmākajam darbam: “Vairāk to uzskatu par atzinību uzņēmumam kopumā, ka ir novērtēts mūsu paveiktais. Papildus stimuls mums nav nepieciešams, tāpat jau ejam un arī turpmāk iesim uz priekšu.”

 

Viņš atzīst, ka arī pašam ir gandarījums par jaunās tramvaja līnijas izbūvi Liepājā: “Ilgi un sarežģīti gājām uz to un arī izdarījām. Tas tikai pierāda, ka sapņi reizēm mēdz īstenoties, ja uz tiem mērķtiecīgi iet. Projektu realizēt nebija vienkārši. Pirmkārt, jau tāpēc, ka tas bija unikāls. Līdz šim, vismaz neatkarīgās Latvijas laikā, šāda mēroga projekti nav realizēti. Notikušais bija jauns un nezināms gan mums un būvniekiem, gan dažādām atbildīgām institūcijā, finansētājiem utt. Tāpēc ir jo lielāks gandarījums.”

 

Projekta realizētājiem rokas nav nolaidušās arī daļas sabiedrības negatīvās attieksmes dēļ: “Rēķinājāmies ar to, ka nekad nevienā jomā un nevienā projektā pilnīgi visi nebūs apmierināti. Tas ir tikai normāli, ka ir neapmierinātie; tādi cilvēki, kas gaidīja kaut ko citu.”

 

Tā vietā A.Puks ar savu komandu kaļ plānus tuvākai un tālākai nākotnei. Viņš atklāj: “Tuvākie un reālākie plāni, ko jau šogad sāksim īstenot, ir esošo tramvaja līniju atjaunošana. Projekti jau teju gatavi darbiem Brīvības ielā un Rīgas ielā, posmā, kas vēl nav atjaunots, kā arī Klaipēdas ielā no Robežu ielas līdz Tukuma ielai. Tie ir mūsu tuvākie plāni. Runājot par tālākiem plāniem, ir ideja par tramvaja līnijas pagarinājumu uz Velnciemu. Bet tas ir tiešām tāls plāns, kura īstenošana vistiešākajā veidā saistīta ar pārvadu, ko plāno uzbūvēt pār dzelzceļu, jo savādāk mēs netiekam pāri dzelzceļam.”

 

Taujāts, vai A.Puks jūtas īstajā vietā, viņš ir atklāts: “Jā. Šajā vietā strādāju jau 16.gadu, un man patīk tas, ko es daru. Vēl jo lielāks gandarījums ir tad, ja ir arī rezultāti. Turklāt, uzņēmumā strādājot, esmu daudz iemācījies. Esmu mainījies, sācis domāt zaļāk. Ne tikai tramvajs, bet sabiedriskais transports kopumā, kļuvis par manu dzīves filozofiju. Esmu braukājis pa citām valstīm, zinu, kādam jābūt sabiedriskajam transportam, ko nozīmē, izmantojot tramvaju, saglabāt pilsētvidi ekoloģiski tīrāku.”

 

Nav noslēpums, ka cilvēkiem, kuri savām darbam velta tik daudz laika un spēka, kā A.Puks, brīva laika sev un saviem vaļaspriekiem praktiski neatliek. “Liepājas tramvaja” vadītājs teic, ka tik traki neesot: “Vadot uzņēmumu, visā jāiedziļinās līdz pašiem pamatiem. Ja tā nebūs tava filozofija un sirdslieta, tad nebūs rezultātu. Jebkurš darbs jādara no sirds, tādēļ, manuprāt, ir pilnīgi normāli, ka darbam veltu daudz laika un spēka. Taču no otras puses - spēju sabalansēt. Nav tā, ka es tikai strādāšu, aizmirstot par tuvajiem un ģimeni.”

 

Jāpiebilst, ka SIA “Liepājas tramvajs” šogad turpina darbus projekta “Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošos sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” ietvaros vairāk nekā 2 miljonu eiro apmērā. Uzņēmuma plānos paredzēts kompleksi rekonstruēt sliežu ceļu posmus Brīvības ielā, Rīgas ielas posmā no 1905.gada ielas līdz īpašumam Rīgas ielā 58, Rīgas ielā 54A un Klaipēdas ielā, kā arī nomainīt daļu kontakttīklus un tā balstus, ieskaitot Kr.Valdemāra ielas posmu.

 

Autors: liepajniekiem.lv

Foto: liepajniekiem.lv

atpakaļ