Aldis Rērihs: Tramvaji jaunajā līnijā sāks kursēt jūnijā
13.12.2012
Tramvaji jaunajā līnijā varētu sākt kursēt jūnijā, bet pirmie izmēģinājuma braucieni, iespējams, notiks maijā, atzina SIA "Skonto Būve" projektu vadītājs Aldis Rērihs.
Viņš norādīja, ka darbu aizkavēšanās galvenokārt saistīta ar gandrīz simts iepriekš neplānotām izmaiņām tehniskajā projektā, kas būtiski ietekmējis darbu gaitu.
Sākotnēji bija plānots, ka tramvaja līnijas izbūvi Liepājā pabeigs līdz šā gada beigām un pirmie izmēģinājuma braucieni notiks nākamā gada sākumā.
Sākotnēji bija plānots, ka tramvaja līnijas izbūvi Liepājā pabeigs līdz šā gada beigām un pirmie izmēģinājuma braucieni notiks nākamā gada sākumā.
Kā atzina Rērihs, lai nākamā gada sākumā notiktu pirmie izmēģinājuma braucieni jaunajā līnijā, būvniekiem pietrūcis aptuveni mēnesis laika. "Decembrī bijām plānojuši paveikt vairāk darbu, nekā šobrīd ir izdarīts," atzina Rērihs. Ziemas dēļ būvnieki nav paspējuši uzklāt asfalta apakškārtu Ventas ielā, un arī tramvaja sliežu metināšanas darbus šādos laika apstākļos neesot iespējams veikt.
Pašlaik, kā lēš Rērihs, ir pabeigti 75% līdz 80% plānoto darbu un ar pilnu sparu tie atsākšoties pavasarī, kad būs piemēroti laika apstākļi. "Sliežu metināšanas darbus racionāli būtu veikt, kad gaisa temperatūra ir aptuveni plus desmit grādi," skaidro Rērihs. Šobrīd būvnieki uzstāda ceļazīmes un montē sabiedriskā transporta pieturvietas, lai šo sestdien, 15.decembrī, Ķempes ielā atjaunotu tranporta kustību. Plānots, ka sestdien no Ķempes ielas galā projekta ietvaros izbūvētā galapunkta atsāks kursēt arī sabiedriskais transports.
Kā galveno iemeslu, kas būtiski aizkavējis būvdarbus, Rērihs min ap 70 izmaiņu, kas būvniecības gaitā bija jāveic tehniskajā projektā. "Pārprojektēšanas darbi un jaunu risinājumu meklējumi – tas viss prasa laiku," atzina SIA "Skonto Būve" projektu vadītājs, norādot, ka pirms darbu sākuma būvnieki var rēķināties tikai ar to, "kas ir uz papīra", taču, sākot darbus, atklājas daudz kas iepriekš tehniskajā projektā neapredzēts. Turklāt darbus Ventas ielā, kā atzina Rērihs, būvnieki varējuši sākt aptuveni divus mēnešus vēlāk, nekā iepriekš plānots, jo Zirņu ielas projekta dēļ pašvaldība ielu nav ļāvusi ātrāk slēgt.
Vēl septembra beigās Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija) "Rietumu Radio" atzina, ka pirmie tramvaja izmēģinājuma braucieni topošajā tramvaja līnijā notiks decembrī vai janvārī. Viņš norādīja, ka aizkavēsies tikai daži darbi, kurus kvalitatīvi paveikt ziemas periodā nav iespējams.
Jau ziņots, ka uzņēmums "Liepājas tramvajs" parakstījis vienošanos ar būvfirmu "Skonto Būve" par Liepājas tramvaja līnijas izbūves līguma izpildes termiņu pagarināšanu, aģentūru LETA informēja "Liepājas tramvaja" sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.
"Mērķis ir līdz gada beigām pabeigt brauktuvju, ietvju un apgaismes sistēmas izbūvi un pavasarī veikt darbus, ko ziemas periodā nevar kvalitatīvi izdarīt, – apzaļumošanu, asfalta virskārtas uzklāšanu," skaidroja Sesks. Viņš prognozēja, ka pirmie tramvaja izmēģinājuma braucieni jaunajā līnijā notiks decembrī vai janvārī.
Kā uzskata Sesks, objekta izbūve aizkavējusies objektīvu iemeslu dēļ. "Daudzas pazemes komunikācijas nav iezīmētas ne tehniskajā projektā, ne Būvvaldes plānos vai citos dokumentos. Padomju laikā daudzas komunikācijas izbūvētas bez būvprojektiem," skaidro Sesks, uzsverot, ka tas būtiski ietekmē būvdarbu gaitu. Tāpēc tehniskajā projektā līdz šim ir bijis jāveic vairāki desmiti dažādu izmaiņu.
Kā ziņots, savā iesniegumā "Skonto Būve" apliecina gatavību projektu pabeigt un pamato nepieciešamību par diviem mēnešiem pagarināt būvniecības gaitu. Tomēr, ņemot vērā, ka rudens un ziemas apstākļos daudzi no plānotajiem darbiem nav tehnoloģiski kvalitatīvi veicami tieši meteoroloģisko apstākļu dēļ, uzņēmums rosina noteikt tehnoloģisko pārtraukumu līdz pavasarim.
"Skonto Būves" projektu vadītājs Aldis Rērihs skaidro, ka šis pagarinājums nebūt nenozīmē darbu pilnīgu pārtraukšanu un to, ka vēl vairākus mēnešus mikrorajona iedzīvotājiem būs jāsamierinās ar tādām neērtībām kā nesakārtotas ietves, gājēju pārejas, slēgta transporta kustību un pārceltas sabiedriskā transporta pieturvietas.
"Nē, tā nebūs, – to varu apsolīt! Visus darbus plānojam pabeigt līdz decembra vidum. Varam nepaspēt asfalta virskārtas ieklāšanu, jo šis darbs veicams vismaz plus 10 grādu apstākļos. Uz pavasari paliks vien asfalta virskārtas un apzaļumošanas darbi," projekta tālāko īstenošanas gaitu skaidroja Rērihs.
SIA "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks, komentējot radušos situāciju, uzsver, ka projekta izpildes termiņš nedrīkst būt pašmērķis, jo svarīgi visus plānotos darbus paveikt labā kvalitātē, ievērojot tehniskās prasības un darbu izpildes kvalitātes garantijas.
Jau ziņots, ka Liepājā tiek izbūvēta jauna tramvaja līnija, kas būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.
Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". Arī jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic "Skonto Būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem. Būvdarbi sākās maijā.
Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".
Pašlaik, kā lēš Rērihs, ir pabeigti 75% līdz 80% plānoto darbu un ar pilnu sparu tie atsākšoties pavasarī, kad būs piemēroti laika apstākļi. "Sliežu metināšanas darbus racionāli būtu veikt, kad gaisa temperatūra ir aptuveni plus desmit grādi," skaidro Rērihs. Šobrīd būvnieki uzstāda ceļazīmes un montē sabiedriskā transporta pieturvietas, lai šo sestdien, 15.decembrī, Ķempes ielā atjaunotu tranporta kustību. Plānots, ka sestdien no Ķempes ielas galā projekta ietvaros izbūvētā galapunkta atsāks kursēt arī sabiedriskais transports.
Kā galveno iemeslu, kas būtiski aizkavējis būvdarbus, Rērihs min ap 70 izmaiņu, kas būvniecības gaitā bija jāveic tehniskajā projektā. "Pārprojektēšanas darbi un jaunu risinājumu meklējumi – tas viss prasa laiku," atzina SIA "Skonto Būve" projektu vadītājs, norādot, ka pirms darbu sākuma būvnieki var rēķināties tikai ar to, "kas ir uz papīra", taču, sākot darbus, atklājas daudz kas iepriekš tehniskajā projektā neapredzēts. Turklāt darbus Ventas ielā, kā atzina Rērihs, būvnieki varējuši sākt aptuveni divus mēnešus vēlāk, nekā iepriekš plānots, jo Zirņu ielas projekta dēļ pašvaldība ielu nav ļāvusi ātrāk slēgt.
Vēl septembra beigās Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija) "Rietumu Radio" atzina, ka pirmie tramvaja izmēģinājuma braucieni topošajā tramvaja līnijā notiks decembrī vai janvārī. Viņš norādīja, ka aizkavēsies tikai daži darbi, kurus kvalitatīvi paveikt ziemas periodā nav iespējams.
Jau ziņots, ka uzņēmums "Liepājas tramvajs" parakstījis vienošanos ar būvfirmu "Skonto Būve" par Liepājas tramvaja līnijas izbūves līguma izpildes termiņu pagarināšanu, aģentūru LETA informēja "Liepājas tramvaja" sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.
"Mērķis ir līdz gada beigām pabeigt brauktuvju, ietvju un apgaismes sistēmas izbūvi un pavasarī veikt darbus, ko ziemas periodā nevar kvalitatīvi izdarīt, – apzaļumošanu, asfalta virskārtas uzklāšanu," skaidroja Sesks. Viņš prognozēja, ka pirmie tramvaja izmēģinājuma braucieni jaunajā līnijā notiks decembrī vai janvārī.
Kā uzskata Sesks, objekta izbūve aizkavējusies objektīvu iemeslu dēļ. "Daudzas pazemes komunikācijas nav iezīmētas ne tehniskajā projektā, ne Būvvaldes plānos vai citos dokumentos. Padomju laikā daudzas komunikācijas izbūvētas bez būvprojektiem," skaidro Sesks, uzsverot, ka tas būtiski ietekmē būvdarbu gaitu. Tāpēc tehniskajā projektā līdz šim ir bijis jāveic vairāki desmiti dažādu izmaiņu.
Kā ziņots, savā iesniegumā "Skonto Būve" apliecina gatavību projektu pabeigt un pamato nepieciešamību par diviem mēnešiem pagarināt būvniecības gaitu. Tomēr, ņemot vērā, ka rudens un ziemas apstākļos daudzi no plānotajiem darbiem nav tehnoloģiski kvalitatīvi veicami tieši meteoroloģisko apstākļu dēļ, uzņēmums rosina noteikt tehnoloģisko pārtraukumu līdz pavasarim.
"Skonto Būves" projektu vadītājs Aldis Rērihs skaidro, ka šis pagarinājums nebūt nenozīmē darbu pilnīgu pārtraukšanu un to, ka vēl vairākus mēnešus mikrorajona iedzīvotājiem būs jāsamierinās ar tādām neērtībām kā nesakārtotas ietves, gājēju pārejas, slēgta transporta kustību un pārceltas sabiedriskā transporta pieturvietas.
"Nē, tā nebūs, – to varu apsolīt! Visus darbus plānojam pabeigt līdz decembra vidum. Varam nepaspēt asfalta virskārtas ieklāšanu, jo šis darbs veicams vismaz plus 10 grādu apstākļos. Uz pavasari paliks vien asfalta virskārtas un apzaļumošanas darbi," projekta tālāko īstenošanas gaitu skaidroja Rērihs.
SIA "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks, komentējot radušos situāciju, uzsver, ka projekta izpildes termiņš nedrīkst būt pašmērķis, jo svarīgi visus plānotos darbus paveikt labā kvalitātē, ievērojot tehniskās prasības un darbu izpildes kvalitātes garantijas.
Jau ziņots, ka Liepājā tiek izbūvēta jauna tramvaja līnija, kas būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.
Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". Arī jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic "Skonto Būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem. Būvdarbi sākās maijā.
Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".
irliepaja.lv
atpakaļ