Ar tramvaju līdz Ezerkrastam
30.05.2013
Trešdien, 29. maijā, tika atvēra jauna lappuse Liepājas tramvaja vēsturē, jo šīs dienas pievakarē atklāja jauno tramvaja līniju posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam Ezerkrasta mikrorajonā.
Pirmā jaunajā tramvaja līnijā ar pasažieriem iebrauca tramvaja vadītāja Lidija Račinska, kas savas darba gaitas uzņēmumā uzsāka tālajā 1970. gada 25. novembrī, un bez pārtraukumiem strādā no 1985. gada 10. septembra.
Šim notikumam par godu - jaunajā tramvaja galapunktā notika svinības, kurās skanēja gan Liepājas tramvajam Ērika Ķiģeļa sarakstītā "Elektriskā zivs" Fēliksa Ķiģeļa izpildījumā, gan Liepājas ģitāristu lielansambļa priekšnesums, gan citi muzikāli sveicieni.
Katrs sev piemiņai varēja izkalt monētu, nofotografēties pie tramvaja stenda un apskatīt foto attēlos tramvaja vēsturisko attīstību.
Šobrīd objektā turpinās teritorijas labiekārtošanas darbi, taču tie netraucē un nekavē jaunās tramvaja līnijas ekspluatāciju, apgalvo Liepājas Būvvalde.
Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā.
Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.
Jaunās līnijas posmā ir izbūvētas jaunas ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma sistēmas, paveikta tramvaja ceļa maršrutā esošo ielu vai ielu posmu braucamo daļu rekonstrukcija, rekonstruēts pilsētas apgaismojums, izbūvētas jaunas ietves, veloceliņi, sabiedriskā transporta pieturvietas, labiekārtotas zaļās zonas.
M. Ķempes ielā tagad ir divas brauktuves, katra savā pusē tramvaja ceļam ar diviem sliežu pāriem. Satiksmes regulēšanai M. Ķempes ielas krustojumos ar Rojas, Cieceres un Reiņa Meža ielu ierīkoti luksofori. M. Ķempes ielas galā pie Slapjās un Dunikas ielas izbūvēts tramvaja galapunkta aplis un pasažieru autobusu stāvlaukums, kā arī būve tramvaja un autobusu vadītāju vajadzībām – ar WC, atpūtas telpām, dispečeru punktu.
Visā jaunās līnijas trasē ir izmantota skaņu izolējoša tehnoloģija – starp sliedēm un betona plāksnēm ielikts skaņu slāpējošs materiāls.
Šim notikumam par godu - jaunajā tramvaja galapunktā notika svinības, kurās skanēja gan Liepājas tramvajam Ērika Ķiģeļa sarakstītā "Elektriskā zivs" Fēliksa Ķiģeļa izpildījumā, gan Liepājas ģitāristu lielansambļa priekšnesums, gan citi muzikāli sveicieni.
Katrs sev piemiņai varēja izkalt monētu, nofotografēties pie tramvaja stenda un apskatīt foto attēlos tramvaja vēsturisko attīstību.
Šobrīd objektā turpinās teritorijas labiekārtošanas darbi, taču tie netraucē un nekavē jaunās tramvaja līnijas ekspluatāciju, apgalvo Liepājas Būvvalde.
Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā.
Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.
Jaunās līnijas posmā ir izbūvētas jaunas ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma sistēmas, paveikta tramvaja ceļa maršrutā esošo ielu vai ielu posmu braucamo daļu rekonstrukcija, rekonstruēts pilsētas apgaismojums, izbūvētas jaunas ietves, veloceliņi, sabiedriskā transporta pieturvietas, labiekārtotas zaļās zonas.
M. Ķempes ielā tagad ir divas brauktuves, katra savā pusē tramvaja ceļam ar diviem sliežu pāriem. Satiksmes regulēšanai M. Ķempes ielas krustojumos ar Rojas, Cieceres un Reiņa Meža ielu ierīkoti luksofori. M. Ķempes ielas galā pie Slapjās un Dunikas ielas izbūvēts tramvaja galapunkta aplis un pasažieru autobusu stāvlaukums, kā arī būve tramvaja un autobusu vadītāju vajadzībām – ar WC, atpūtas telpām, dispečeru punktu.
Visā jaunās līnijas trasē ir izmantota skaņu izolējoša tehnoloģija – starp sliedēm un betona plāksnēm ielikts skaņu slāpējošs materiāls.
rekurzeme.lv
atpakaļ