A.Skrastiņš: ”Liepājniekiem ir vajadzīga jaunā tramvaja līnija, mums- goda lieta iekļauties termiņā.”
Lai noskaidrotu, kā virzās jaunās tramvaja līnijas būvniecības darbi, kā arī iecerētā esošo sliežu ceļu renovācija, uz sarunu aicināju būvniecības uzraugu un vadītāju inženieri Arni Skrastiņu.
„Pamazām būvnieki sāk atgriezties objektā. Marta beigās, aprīļa sākumā jāsāk tramvaja sliežu metināšana,” pašreizējo situāciju skaidro A.Skrastiņš. „Līdz termiņa beigām – 1. jūnijam mums jāpabeidz teritorijas labiekārtošanas darbi, jaunā sliežu ceļa elektroapgāde un jāieklāj asfalta virskārtas, kur to nepaguvām rudenī. Gaidām siltāku laiku!”
Iepriekš ziņojām, ka pirmo reizi Baltijā tramvaja sliežu savienojumos pielietos termītmetināšanas metodi, spraugas starp sliedēm aizlejot ar šķidru metālu, līdz ar to sliedes savienojot vienā laidienā, bez izteiktām savienojuma vietām. Vai taisnība, ka no šīs metodes esat atteikušies?
„Nē, no šīs inovatīvās metodes neesam atteikušies pilnībā. Termītmetināšanu pielietosim sliežu ceļam, kur nav novērotas kvalitātes problēmas. Jaunās tramvaja līnijas izbūvē izmanto divus dažādus sliežu tipus, viens no tiem ir Austrijā ražotas rūdītās sliedes. Tieši šīs sliedes nezināmu iemeslu dēļ nepakļaujas termītmetināšanas tehnoloģijai, kas veiksmīgi sevi pierādījusi jau 20 gadus. Tas ir unikāls gadījums, kuram skaidrojumu meklē gan sliežu ražotājs, gan metināšanas tehnoloģiju nodrošinātājs. Lai arī neviens no viņiem savu kļūdu pilnībā neatzīst, neesam saņēmuši signālus, kas liecinātu par atteikšanos risināt šo problēmu. Atbildes pagaidām nav, bet mums vairs nav laika gaidīt, mēs nevaram uz nezināmu laiku atlikt šo sliežu metināšanu. Liepājniekiem ir vajadzīga jaunā tramvaja līnija, mums- goda lieta iekļauties termiņā.
Esam atraduši problēmas risinājumu, citu metināšanas metodi un potenciālo izpildītāju. Metinājumus veiks ar pusautomātiem, ir izdarīti kontrolmetinājumi un pārbaudes apliecinājušas, ka varam droši šo metodi pielietot. Darbs būs vienlīdz kvalitatīvs gan izturības, gan trokšņa novēršanas ziņā. Daļu sliežu metināsim arī ar elektrodiem, vienlaikus apmācot vietējos speciālistus.”
Pagājušā gada 5. decembrī SIA „Liepājas tramvajs” noslēdza līgumu ar SIA "Skonto Būve" par esošo sliežu ceļu rekonstrukciju. Izpildes termiņš - 320 dienas no līguma noslēgšanas dienas. 11.02.2013. ir saņemta būvatļauja. Kad reāli uzsāks rekonstrukcijas darbus? Vai liepājniekus sagaida lielas neērtības, tramvaja kustības pārtraukumi?
„Darbus uzsāks tuvākajās dienās. Kopumā rekonstruēs 4 sliežu posmus, sāksim darbus Rīgas ielā, tad secīgi tālāk.
Neērtības būs, īpaši tiem liepājniekiem, kuri dzīvo tieši būvniecības zonā vai tuvu tai. Būs neērtāka piebraukšana, īslaicīgi komunikāciju atslēgumi, arī trokšņi nakts laikā. Citādi nevaram, jo projektā paredzēts nomainīt tās apakšzemes komunikācijas, kuras savu laiku nokalpojušas. Šodien grūti pateikt, cik lielā apjomā tas būs, to redzēsim tikai tad, kad atraksim komunikāciju tīklus un apsekosim to tehnisko stāvokli. Paredzēts arī iebūvēt jaunu lietus ūdeņu savākšanas sistēmu, kuru tālāk jau pilsēta varēs pieslēgt savai infrastruktūrai.
Lai paveiktu šos darbus, mums nepieciešams izmantot dažāda veida tehniku, tādēļ nepieļaujami, ja kontakttīklos ir elektrības spriegums. Tas nozīmē tikai vienu – lielāko daļu darba būs jāplāno nakts stundās, kad pārtraukta tramvaja kustība. Protams, ir jau vēl viens ceļš ejams, apturēt tramvaja kustību un strādāt dienā. Tās būtu daudz lielākas neērtības visiem liepājniekiem. Līgums paredz, ka tramvaja kustības slēgšanas gadījumā būvniekam jānodrošina alternatīvi pārvadājumi ar autobusiem un jāsedz uzņēmumam „Liepājas tramvajs” dīkstāves zaudējumi. Tas ir dārgs prieks, tādēļ domāju, ka tikai ārkārtas situācijās, kad tiešām nebūs cita risinājuma, varētu uz laiku pārtraukt tramvaja kustību.”
Līdz jaunās tramvaja līnijas nodošanai palikuši vien nedaudz vairāk kā divi mēneši, tādēļ vaicāju SIA „Liepājas tramvajs” valdes loceklim Aigaram Pukam, vai uzņēmums ir gatavs apgūt jauno maršrutu?
„Šobrīd strādājam pie maršrutu laika grafika izstrādes, ir vēl daudz citu organizatorisku darbu, kas jāpaveic.
Protams, būtu prieks uz jaunās tramvaja līnijas palaist arī jaunus tramvaju vagonus, bet šobrīd to nevaram atļauties. Esmu pārliecināts, ka tas ir tikai laika jautājums, un pienāks diena, kad liepājniekiem varēsim piedāvāt jaunus tramvajus.
Plānojam palielināt štata vietu skaitu tramvaju vadītājiem, tādēļ aicinu tos liepājniekus, kuriem ir tramvaja vadītāju apliecības un vēlme darīt šo darbu, pieteikties mūsu uzņēmuma administrācijā vai iesūtīt savus CV un motivācijas vēstules uz e-pastu liepajas_tramvajs@tvnet.lv .”
Uzziņai:
Projekts
„Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” (Nr. 3DP/3.2.1.5.0/10/IPIA/SM/002)
Projekta mērķis ir veicināt sabiedriskā transporta attīstību Liepājā. Projekta uzdevumi -1) izbūvēt jaunu tramvaja līniju no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai; 2) renovēt esošos tramvaja sliežu ceļus, nodrošinot pārvietošanās ērtumu un samazinot troksni.
2012.gada 19.martā – noslēgts līgums ar SIA "Skonto Būve" par būvdarbu veikšanu. Līguma summa 6 403 607.22 Ls bez PVN.
07.05.2012. uzsākti būvdarbi objektā.
05.12.2012. noslēgts līgums ar "Skonto Būve" par esošo sliežu ceļu rekonstrukciju. Izpildes termiņš - 320 dienas no līguma noslēgšanas.
SIA "Liepājas tramvajs" projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane atpakaļ