Projekts “Tramvaja līnijas un pieguļošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija” paredz gan Lielās ielas un tramvaja līnijas sakārtošanu, gan Tramvaja tilta paplašināšanu. Projektu plānots uzsākt 2017.gadā, bet pabeigt 2019.gadā.
Projektā paredzēts modernizēt Lielo ielu posmā no Liepājas Universitātes līdz Jaunai ostmalai Rīgas ielā, ieskaitot Tramvaju tiltu pār Tirdzniecības kanālu.
Paredzēts pārbūvēta tramvaja līniju un tai pieguļošās teritorijas Lielās ielas posmā no Liepājas Universitātes līdz Jaunai ostmalai Rīgas ielā, ieskaitot Tramvaja tiltu pār tirdzniecības kanālu, kā arī iegādāties jaunu ritošo sastāvu - 6 zemās grīdas tramvajus.
Īstenojot projektu, tiks atjaunota un pārbūvēta 600 m gara tramvaju līnija un tai pieguļošā teritorija, tai skaitā - Tramvaja tilts, un iegādāti zemās grīdas tramvaju vagoni.
Minētie darbi sniegs būtiskus uzlabojumus tramvaju pārvadājumu sistēmas darbībā, nodrošinot tramvaja kustības regularitāti, samazinot tehnisko avāriju risku, kā arī sniegs iespēju palielināt kustības ātrumu un tramvaja līniju noslodzi, tādējādi veicinot iedzīvotāju mobilitāti un palielinot kopējo pārvadāto pasažieru skaitu, uzskata pašvaldībā.
Pirms balsošanas sākuma opozīcijas deputāti Jānis Vilnītis un Ģirts Kronbergs raisīja karstas debates, paužot bažas, ka šī projekta īstenošanas rezultātā dārgākas varētu kļūt biļetes braukšanai tramvajā. Viņi vilka paralēles ar situāciju, kad pēc tramvaja līnijas pagarināšanas uz M.Ķempes ielu cēlās biļešu cenas.
Ģ.Kronbergs arī ieteica, ka, viņaprāt, vispirms būtu bijis nepieciešams modernizēt tramvaja depo, nevis iegādāties jaunus zemās grīdas tramvajus.
Uzņēmuma “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks deputātiem skaidroja, ka biļešu cenas sabiedriskajā transportā nosaka “Liepājas sabiedriskais transports”. Tas nozīmē, ka arī biļešu cenas tramvajos nosaka “Liepājas sabiedriskais transports”, nevis uzņēmums “Liepājas tramvajs”.
Savukārt, runājot par depo modernizēšanu, A.Puks norādīja, ka tramvaju depo nākotnē ir paredzēts modernizēt, taču tas tiks darīts par uzņēmuma līdzekļiem.
Savukārt deputāts Māris Ceirulis pauda stingru pārliecību, ka “viss jādara secīgi”. Viņaprāt, vispirms līdz galam jārekonstruē tramvaja līnija, lai varētu iegādāties zemās grīdas tramvajus. Tad jāiegādājas tramvaji, lai atvieglotu ikdienu cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu ratiņiem.
Plānotās projekta kopējās izmaksas ir 15 347 401,96 eiro, no kurām, attiecināmās izmaksas ir 15 294 117,65 eiro. Eiropas reģionālās attīstības fonda finansējums paredzēts 85% apmērā – 13 000 000 eiro. Vēl paredzēts arī Valsts līdzfinansējums.
Beidzot deputāti vienojās, ka projekts ir būtisks pilsētai un tika pieņemts lēmums atbalstīt tā iesniegšanu līdzfinansējuma saņemšanai.
Portāls jau informēja, ka projekta īstenošanas laikā tramvaju kustība pilsētā netiks apturēta. Tā tiks organizēta līdzīgi, kā tas notika iepriekš, mainot un modernizējot sliežu ceļus citviet pilsētā.
Tiesa, kad tiks veikta Tramvaja tilta rekonstrukcija, satiksme pār tiltu, iespējams, tiks nodrošināta tikai operatīvajam transportam un sabiedriskajam transportam, bet pārējais transports tiks novirzīts pa Jauno tiltu.
LIEPAJNIEKIEM.LV