Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 411 cilvēki
Vecākas aptaujas

Būs 11,7 miljoni eiro tramvajiem un vēl vienam sliežu posmam

07.06.2019

Pilsētas attīstības komitejā 6.jūnijā deputāti vienbalsīgi pieņēma lēmumu papildināt projektu "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija".

 

Lēmums saistīts ar Satiksmes ministrijas vēstuli par papildu līdzfinansējuma 10 miljonu eiro apmērā piešķiršanu SIA "Liepājas tramvajs" projekta īstenošanai. Šim ministrijas piešķirtajam finansējumam pieskaitot valsts un pašvaldības līdzfinansējumu, kopējā summa, par kuru iespējams papildināt projektu, ir 11,7 miljoni eiro, komitejas sēdē deputātus informēja projekta vadītājs Uldis Klaks-Kleins.

 

Par šo naudu būs iespējams iegādāties piecus zemās grīdas tramvaja vagonus, un, atsakoties no sestā, rekonstruēt vienu no vēl nepārbūvētajiem sliežu ceļa posmiem – no veikala "Drogas" līdz Peldu ielai, kā arī tam pieguļošo teritoriju Lielās ielas posmā no Liepājas Universitātes līdz Peldu ielai.

 

Kā komitejā sacīja Būvvaldes vadītājas vietnieks, galvenais teritorijas plānotājs Arvīds Vitāls, desmit gadus domāts par to, kā sakārtot šo satiksmes mezglu*, un nu beidzot pašvaldībai būs līdzekļi, lai to izdarītu.



"Šāda transporta attīstības shēma jau ir kopš 2009.gada. Izpētei toreiz piesaistījām  SIA "E.Daniševska biroju" un SIA "Solvers", kas veica perspektīvo autoplūsmu modelēšanu. Mērķis šādas transporta shēmas izstrādei bija samazināt kopējo tranzīta transporta plūsmu cauri centram, novirzot to pa Zirņu un Ganību ielām, kā arī uzlabot kopējo satiksmes dalībnieku drošību.

 

Mans viedoklis arī šodien ir, ka Liepājas centram kā pilsētas dzīves aktivitātes kodolam jāsaglabājas un jāattīstās, par prioritāti izvirzot gājēju un velotransporta drošas pārvietošanās iespējas, sabiedrisko transportu, privāto un piegādes transportu," portālam irliepaja.lv sacīja Vitāls.

 

Par sagatavoto lēmuma projektu atzinīgi izteicās gan domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis, gan viņa vietnieki un komitejas vadītājs Jānis Vilnītis. Kā norādīja Vilnītis, – tā ir veiksme, ka Liepājai piešķirts šāds papildu finansējums.

 

"Manuprāt, saprātīgs lēmums, ka atsakāmies no viena vagona, un sakārtosim šo ielas posmu, lai novērstu bīstamību," atzina Vilnītis.

 

Savukārt vicemērs Uldis Sesks, piebilda, ka tā ir veiksme, ka Liepāja ir viena no nedaudzajām pilsētām valstī, kurai ir tramvajs, kas šajā gadījumā arī deva iespēju piesaistīt papildu finansējumu.

 

"Šis būtu ļoti labs finišs tramvaja projektam, kas ļaus arī sakārtot līnijas centrālo daļu," sacīja Sesks.



Vicemērs Gunārs Ansiņš norādīja, ka būs pabeigts viens posms esošās tramvaja līnijas rekonstrukcijā, un paliks vien "mazas astītes". Ansiņš arī izteica pateicību Attīstības pārvaldei, kas spējusi ātrā tempā sagatavot dokumentāciju papildu finansējuma piešķiršanai, un atgādināja, ka sagatavotais projekta papildinājums vēl būs jāaizstāv ministrijā. Tāpat Ansiņš norādīja, ka nākamajā ES plānošanas periodā ir jāatgriežas pie jaunu vagonu iegādes, jo to skaits būs nepietiekams.

 

Kā jau vēstīts, 2018.gada novembrī, "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks noslēdza līgumu ar uzņēmuma "Končar - Electric Vehicles Inc." par sešu jaunu tramvaja vagonu piegādi, un tas nozīmē, ka Liepāja līdz 2020.gada beigām pavisam varētu saņemt 11 zemās grīdas tramvajus.

 

*2009.gada 3.septembrī Pilsētas attīstības komiteja atbalstīja SIA "SPI - Ventspils" izstrādāto satiksmes modelēšanas, izpētes un satiksmes organizācijas shēmu pilsētas centra teritorijai, starp Tirdzniecības kanālu, Zirņu ielu, Lauku ielu un Uliha ielu, ka arī SIA "E.Daniševska biroja" un SIA "Solvers" izstrādāto satiksmes plūsmu detalizētu izpēti pilsētas centra teritorijai starp K.Valdemāra ielu, Jūrmalas ielu, Siena ielu, Kuršu laukumu, Malkas ielu, Kungu ielu, Bāriņu ielu, Kārļa Zāles laukumu un Jūras ielu.

 

Šie dokumenti tika ņemti vērā, izstrādājot jauno Liepājas teritorijas plānojumu.

 

irliepaja.lv

atpakaļ