Dotācijās sabiedriskajam transportam pērn pārskaitīts ap pusmiljons latu; cer uz samazinājumu šogad
Pagājušā gada sākumā, kad portāls veidoja materiālu par to, cik lielu finansējumu sabiedriskajam transportam dotācijās pārskaitījusi pašvaldība, tika paustas cerības, ka, likvidējot mikroautobusus un izveidojot aģentūru “Liepājas sabiedriskais transports”, dotācijas vairs nebūs nepieciešams. Mērķis nav sasniegts, portāls noskaidroja domē.
Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Enģele portālam skaidroja, ka pašvaldības noteikto atvieglojumu kompensācija – finansējums, ko pilsēta samaksā pašvaldības aģentūrai “Liepājas sabiedriskais transports” par to pasažieru pārvadāšanu, kuriem dome noteikusi atvieglojumus – 2011.gadā bija gandrīz 300 000 latu, bet 2012.gadā gandrīz 400 000 latu.
“Tas nozīmē, ka līdz ar jaunās sistēmas ieviešanu pasažieri ir izmantojuši braukšanas maksas atvieglojumus par 100 000 latiem vairāk, nekā 2011.gadā. Maz ticams, ka 2011.gadā šie pasažieri neizmantoja sabiedrisko transportu. Visticamāk, pasažieri brauca ar tā saucamajiem “mikriņiem”, kuros atvieglojumi nedarbojās,” tā E.Enģele, piebilstot, ka dotācijas, kas ir finansējums, ko dome samaksāja kā starpību starp aģentūras ieņēmumiem un izdevumiem 2011.un 2012. gadā bijis līdzīgs – aptuveni 500 000 latu.
Pašvaldības aģentūras "Liepājas sabiedriskais transports" mājas lapā kā viens no galvenajiem iestādes mērķiem norādīts "samazināt no pašvaldības budžeta pārskaitāmo zaudējumu kompensāciju pārvadātājiem", citiem vārdiem sakot – beigt tērēt pašvaldības līdzekļus pilsētas sabiedriskā transporta uzturēšanai.
Kā rāda skaitļi, pērn šo mērķi sasniegt nav izdevies.
“Paredzams, ka 2013.gadā domes noteikto atvieglojumu kompensācija palielināsies, bet dotācija samazināsies,” skaidro E.Enģele: “Jo 2012.gadā tika ļoti intensīvi strādāts pie kustību sarakstiem, skaitīti pasažieri un veiktas izmaiņas, lai sabiedriskais transports nebraukātu tukšs vai pārpildīts. Šī darba rezultāti būs redzami šogad.”
Arī jaunās tramvaja līnijas ietekme šobrīd esot teorētiski rēķināta, bet, “kā tas būs realitātē, to varēs novērot vien tad, kad tramvajs pa jauno līniju sāks kursēt”.
liepajniekiem.lv
atpakaļ