Aptauja

Iespēja izteikt viedokli par apmierinātību ar tramvaja pakalpojumiem

  • Kopā nobalsojuši 40 cilvēki
Vecākas aptaujas

Ezerkrastā briest būvdarbu epicentrs

26.06.2012

Šopavasar sāktā tramvaja līnijas pagarināšana ir jauns pārbaudījums liepājniekiem, šoreiz – Ezerkrasta iedzīvotājiem Mirdzas Ķempes ielā, kur sabiedriskā transporta satiksme ir tik intensīva, ka stundā apkalpo 600 pasažieru, pēc Liepājas Sabiedriskā transporta aģentūras informācijas.

Šis skaitlis vien norāda, ar cik lielu iedzīvotāju skaitu jārēķinās, veicot apjomīgos būvdarbus šādā dzīvojamā rajonā.

Pašlaik Mirdzas Ķempes iela posmā no Ganību līdz Reiņu meža ielai satiksmei slēgta daļēji: puse ielas vēl atstāta autobraucējiem, arī sabiedriskajam transportam, kamēr otrā pusē demontēta brauktuves virskārta, rok tranšejas un zemē iegulda inženierkomunikācijas: ūdensvada, daļēji arī sadzīves kanalizācijas trasi, siltumtrasi, elektrības, apgaismojuma, sakaru komunikācijas, lietusūdens noteces sistēmu. "Faktiski izņemam ārā visu veco, kas ir apakšā, un ieguldām visu jaunu," stāsta tramvaja līnijas ģenerālbūvnieka "Skonto būve" projektu vadītājs Aldis Rērihs. M. Ķempes iela pie Slapjās ielas ezermalā ir slēgta satiksmei pilnīgi, jo tur izbūvē tramvaja līnijas galapunktu, apgriešanās vietu, cels arī nelielu atpūtas ēku tramvaja un autobusu vadītājiem un publisko tualeti.

Vienlaikus satiksmei ir slēgta arī Tukuma iela, kur arī notiek tramvaja līnijas būvniecības priekšdarbi un inženierkomunikāciju izbūve jau tuvojas nobeigumam. Ģenerālbūvnieks "Skonto būve" vēlas pēc iespējas ātrāk sākt būvdarbus arī Ventas ielā – tātad arī tā drīzumā satiksmei būtu jāslēdz, saka A. Rērihs. Būvniekus dzen uz priekšu termiņš – jaunajai tramvaja līnijai ir jābūt gatavai 17. oktobrī. Savukārt, lai to nodrošinātu, vajadzētu ne vien slēgt satiksmi Mirdzas Ķempes ielā pilnīgi, pat tam, no būvnieku viedokļa, vajadzētu notikt vienlaikus ar Ventas ielas slēgšanu un būvdarbiem tajā.

Pašlaik autobusi M. Ķempes ielā kursē bez izmaiņām, taču problēmas jau ir, jo daļai pasažieru jau tagad nākas no autobusa izkāpt būvlaukumā, stāsta Liepājas Sabiedriskā transporta aģentūras direktors Gints Lūsis. Viņš iesniedzis vairākus iespējamo risinājumu variantus Pilsētas domes Satiksmes infrastruktūras komisijai, bet lēmums līdz šim vēl nav pieņemts.

Pēc tramvaja līnijas pagarinājuma tramvaja maršruts būs tāds: no Klaipēdas ielas tas nogriezīsies pa Tukuma ielu, tālāk – pa Ventas ielu, tad pāri Ganību ielai un pa Mirdzas Ķempes ielu līdz Slapjajai ielai, kur būs galapunkts, stāsta "Liepājas tramvaja" valdes loceklis Aigars Puks. Savukārt pašreizējais galapunkts pie Centrālkapiem nedarbosies, taču tramvaja sliežu ceļš Klaipēdas ielā no Tukuma ielas līdz tagadējam galapunktam tikšot saglabāts, lai perspektīvā varētu izbūvēt līniju tālāk uz dienvidiem.

"Kurzemes Vārds"

Foto E.Zīverts

 

         

   

atpakaļ