Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 354 cilvēki
Vecākas aptaujas

Indulis Kalns: Ieguvēji būs ne tikai tramvaja pasažieri

20.08.2012

 

Jaunais tramvaja sliežu ceļš pēc būtības ir tikai viena daļa no visa "Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā" projekta apjoma. Gan M. Ķempes, gan Tukuma, gan Ventas ielās tiek izveidotas jaunas ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma inženierkomunikācijas. Šie ir apakšzemes darbi, kurus būvuzņēmējs galvenajos apjomos jau ir pabeidzis, un tāpēc ir uzsākta jaunā sliežu ceļa montāža.

Projekts paredz sakārtot arī vairāku tramvaja ceļa maršrutā esošo ielu vai ielu posmu braucamo daļu, rekonstruēt apgaismojumu, izbūvēt jaunas ietves, sabiedriskā transporta pieturvietas, labiekārtot zaļās zonas. 

Pēc projekta īstenošanas M. Ķempes ielā būs divas brauktuves, katra savā pusē tramvaja ceļam ar diviem sliežu pāriem. 

Tramvaja sliežu ceļš tagadējo ielas brauktuvi sadalīs, taču katrā pusē paliks divas autotransporta braukšanas joslas; viena no tām, ārējā josla, ir paredzēta auto stāvvietām. 
Līdz projekta uzsākšanai autobraucēji mašīnas M. Ķempes ielā atstāja, kur pagadās, taču tuvākajā nākotnē šeit būs divu veidu autostāvvietas. Bez nosauktās brauktuves ārējās joslas, tas ir, ielas malas visā tās garumā, automašīnu novietošanai būs izveidotas arī no brauktuves atdalītas autostāvvietas. Šāda veida stāvvietas atradīsies pie tirdzniecības un pakalpojumu objektiem. 

Satiksmes regulēšanai M. Ķempes ielas krustojumos ar Rojas, Cieceres un Reiņa Meža ielu tiks ierīkoti luksofori.

Pēc projekta īstenošanas M. Ķempes ielas iedzīvotāji varēs izvēlēties, kuru sabiedriskā transporta veidu izmantot. Tramvajam būs trīs pieturvietas: pie IKI veikala, pie Cieceres ielas un Reiņa Meža ielas. 

Autobusu pieturas būs tūlīt aiz krustojuma ar Ganību ielu un otra pietura – M. Ķempes ielas galā – pasažieru izlaišanas un uzņemšanas pietura. Pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai būs izbūvētas platformas ar nojumēm, atkritumu urnām, soliņiem. Uz visām tramvaja pieturvietām, kuras atradīsies ielas vidū, pasažieru plūsmu paredzēts virzīt ar luksoforu, pāreju un norobežojošu margu palīdzību. 

Autobusu pieturvietas pie M. Ķempes ielas krustojuma ar Ganību ielu tiks izbūvētas ar brauktuves paplašinājumu, savukārt ielas galā gan pasažieru izlaišanas pietura, gan maršruta sākuma pietura ir paredzēta bez brauktuves paplašinājuma, tikai ar attiecīgu brauktuves marķējumu. 

M. Ķempes ielas galā pie Slapjās un Dunikas ielas tiks izbūvēts tramvaja galapunkta aplis un pasažieru autobusu stāvlaukums, kā arī būve tramvaja un autobusu vadītāju vajadzībām ar WC, atpūtas telpām un dispečeru punktu. 

M. Ķempes iela kļūs arī zaļāka un bagātāka ar dažādiem koku stādījumiem un apzaļumojuma risinājumu. 

Ielā paredzēta jaunu koku stādīšana un esošo koku, kas atrodas pilsētas ielu teritorijā, pārstādīšana un esošo koku vainagu apzāģēšana. No jauna tiks iestādīti 98 lapu koki, pārstādīts 121 esošais koks, iestādīti 224 krūmi. Vietās, kur inženierkomunikāciju dēļ nav iespējams stādīt kokus, paredzēts ritmiski novietot dekoratīvo augu stādījumus kastēs. Būvniecības laikā tiks likvidēti 48 augļu koki, 88 lapu koki un divi skuju koki. Tiks iekārtoti jauni zālieni un atjaunoti būvniecības laikā sabojātie zālieni.

Gājēju ietves un pārejas, tramvaja un autobusa pieturvietas ir risinātas saskaņā ar vides pieejamības prasības cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Lai atsvaidzinātu ielas izskatu, projektētājs paredzējis gājēju ietvēm krāsaina bruģa rakstu, kurā dominēs zaļā krāsa.

Jaunās tramvaja līnijas projekts izmainīs arī M. Ķempes ielai piegulošo dzīvojamā mikrorajona ielu un nobrauktuvju satiksmes organizāciju. Daudzas no tām kļūs par vienvirziena ielām, ko noteiks šeit uzstādītās jaunās ceļu satiksmes zīmes.

Indulis Kalns, 
Liepājas galvenais arhitekts

 
 
 
 

atpakaļ