Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 441 cilvēki
Vecākas aptaujas

Izredzes atjaunot visu tramvaju parku

28.05.2019

Liepājai ir izredzes saņemt valsts un Eiropas Savienības fondu atbalstu, lai pilnībā visu pilsētas tramvaju parku apgādātu ar jauniem vagoniem. Par to pagājušajā nedēļā pilsētas galva Jānis Vilnītis runājis ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu.

 

Tikšanās reizē ministrs izteicis pieļāvumu, ka Liepāja varētu saņemt tramvaja infrastruktūras tālākai attīstībai vēl 10 miljonus eiro – "Kurzemes Vārdam" teica J. Vilnīša padomniece Agija Tērauda.

 

Jau ziņots, ka pašreiz SIA "Liepājas tramvajs" ievieš tramvaja infrastruktūras attīstības projektu, kurā nupat atjaunots Tramvaja tilts un Lielā iela, un tiks arī iegādāti seši jauni tramvaja vagoni. Taču ikdienā līnijā ripo 10 vagoni, turklāt daži tramvaji aizvien ir tehniskajā apkopē, tiek mazgāti vai atrodas remontā, kādam jābūt arī rezervē. Līgums ar Horvātijas uzņēmumu, kurš pašlaik būvē jaunos tramvajus Liepājai, paredz, ka par tādu pašu cenu pilsētai trīs gadu laikā iespējams pasūtīt vēl citus vagonus. Astoņu tramvaju iegādei vajadzīgi apmēram 10 miljoni eiro.

 

SIA "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks sacīja, ka uzņēmumam ir trīs prioritāras vajadzības. Pirmkārt, jānodrošina viss tramvaju parks ar jauniem vagoniem, jo pašreizējie ir veci un ļoti nolietoti. Otrkārt, vēl ir vairāki neatjaunoti sliežu ceļa posmi Rīgas, Dzelzceļnieku un Lielajā ielā, kuru pārbūve varētu izmaksāt vēl apmēram 12 miljonus eiro. No tiem pirmām kārtām atjaunojams būtu posms Lielajā ielā, no Liepājas Universitātes līdz Peldu ielai. Treškārt, būtu vajadzīgs arī jauns tramvaju depo. Tas izmaksātu apmēram 5 miljonus eiro, bet uz iespēju uzbūvēt jauno depo gan A. Puks necer šajā ES plānošanas periodā. Depo izmaksas būtu tik lielas tādēļ, ka tramvaju remontam vajadzīgs ne tikai jumts, bet arī aprīkojums, sliežu ceļš un kontakttīkli.

 

Pēc Satiksmes ministrijas pieprasījuma "Liepājas tramvajs" ministrijai ir iesniedzis prioritāšu sarakstu. Pagaidām atbildes vēl nav, A. Puks teica "Kurzemes Vārdam" piektdien.

 

Iepriekš T. Linkaits bija izteicies – vairāk nekā 65 miljonu eiro lielo Kohēzijas fonda finansējumu, kas atņemts Rīgas domes plānotajai Skanstes tramvaja līnijai jeb tā sauktajam "kapu tramvajam", varētu novirzīt jaunu tramvaju iegādei Liepājā un Daugavpilī.

atpakaļ