Aptauja

Iespēja izteikt viedokli par apmierinātību ar tramvaja pakalpojumiem

  • Kopā nobalsojuši 86 cilvēki
Vecākas aptaujas

Jau nākamgad gatavojas sākt Tramvaja tilta paplašināšanu

06.10.2016

Šodien, 6.oktobrī, deputāti Liepājas pilsētas domes Attīstības komitejas sēdē atbalstīja projektu “Tramvaja līnijas un pieguļošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija”, kas paredz gan Lielās ielas un tramvaja līnijas sakārtošanu, gan Tramvaja tilta paplašināšanu. Projektu plānots uzsākt 2017.gadā, bet pabeigt 2019.gadā. 

Projekts ir secīgs turpinājums iepriekšējā plānošanas periodā iesāktajiem tramvaja sliežu ceļu rekonstrukcijas darbiem. Projektā paredzēts modernizēt Lielo ielu posmā no Liepājas Universitātes līdz Jaunai ostmalai Rīgas ielā, ieskaitot Tramvaju tiltu pār Tirdzniecības kanālu.

Paredzēts pārbūvēta tramvaja līniju un tai pieguļošās teritorijas Lielās ielas posmā no Liepājas Universitātes līdz Jaunai ostmalai Rīgas ielā, ieskaitot Tramvaja tiltu pār tirdzniecības kanālu, kā arī iegādāties jaunu ritošo sastāvu - 6 zemās grīdas tramvajus.

Īstenojot projektu, tiks atjaunota un pārbūvēta 600 m gara tramvaju līnija un tai pieguļošā teritorija, tai skaitā - Tramvaja tilts, un iegādāti zemās grīdas tramvaju vagoni.

Minētie darbi sniegs būtiskus uzlabojumus tramvaju pārvadājumu sistēmas darbībā, nodrošinot tramvaja kustības regularitāti, samazinot tehnisko avāriju risku, kā arī sniegs iespēju palielināt kustības ātrumu un tramvaja līniju noslodzi, tādējādi veicinot iedzīvotāju mobilitāti un palielinot kopējo pārvadāto pasažieru skaitu, uzskata pašvaldībā.

Visi deputāti  atbalstīja šo ieceri. Vien Māris Ceirulis lūdza viņu iesaistīt projekta sagatavošanā, lai pieturvietas un pārējā infrastruktūra būtu ērti izmantojama cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu ratiņiem.

Savukārt uz deputātu jautājumiem, vai, realizējot projektu, tiks nodrošināta ērta satiksme velosipēdistiem, Attīstības pārvaldes pārstāvis skaidroja, ka Lielā ielā, iespējams, velosatiksme tiks organizēta līdzīgi, kā tas ir Aldaru ielā, bet Tramvaja tilts tiks paplašināts.

Un uzsvēra, ka projekta īstenošanas laikā tramvaju kustība pilsētā netiks apturēta. Tā tiks organizēta līdzīgi, kā tas notika iepriekš, mainot un modernizējot sliežu ceļus citviet pilsētā.

Tiesa, pēc viņa teiktā laikā, kad tiks veikta Tramvaja tilta rekonstrukcija, satiksme pār tiltu, iespējams, tiks nodrošināta tikai ugunsdzēsēju operatīvajam transportam un sabiedriskajam transportam, bet pārējais transports tiks novirzīts pa Jauno tiltu.

Plānotās projekta kopējās izmaksas ir 15 347 401,96 eiro, no kurām, attiecināmās izmaksas ir 15 294 117,65 eiro. Eiropas reģionālās attīstības fonda finansējums paredzēts 85% apmērā – 13 000 000 eiro.

Kā deputātiem skaidroja Attīstības pārvaldes projekta vadītājs Uldis Klaks-Kleins, domes lēmums šajā jautājumā nepieciešams, lai projektu “Tramvaja līnijas un pieguļošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija” iesniegtu finansējuma saņemšanai Centrālā finanšu un līgumu aģentūrā (CFLA) Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru” pasākuma “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)” ietvaros. Lēmums ir nepieciešams, lai SIA “Liepājas tramvajs” un Liepājas pilsētas pašvaldība noslēgtu Sadarbības līgumu par projekta īstenošanu.

Kā skaidro Attīstības pārvaldē, plānotais investīciju projekts ir vērsts uz sabiedriskā transporta pakalpojuma kvalitātes, pieejamības un sasniedzamības uzlabošanu. “Realizējot projektu, Liepājas pilsēta iegūst ērtu, drošu un pievilcīgu tramvaja infrastruktūru, Liepājas iedzīvotājiem un pilsētas viesiem būs iespēja pārvietoties ar jauniem komfortabliem tramvaja vagoniem , kuri ir pielāgoti cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem un māmiņām ar bērnu ratiņiem,” tā U.Klaks-Kleins. “Projekts veicina elektrotransporta izmantošanu, samazinot autotransporta radīto piesārņojumu pilsētā, radot pozitīvu ietekmi uz vidi, samazināsies vagonu parka uzturēšanas izmaksas.”

Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Liepājas pilsētas pašvaldības kapitālsabiedrība “Liepājas tramvajs.” Liepājas pilsētas pašvaldība, šī projekta ietvaros, piedalās kā sadarbības partneris, skaidroja U.Klaks-Kleins.  

Ja programmas ietvaros līdz 2018.gada 31.decembrim netiek izpildīti un sasniegti rezultāta rādītāji, tad projektam no Eiropas reģionālās attīstības fonda finansējuma tiek ieturēta snieguma rezerve 6,19% apmērā - 804 267 eiro.

Valsts budžeta dotācija plānota 3,75% apmērā – 573 529,41 eiro. Liepājas pilsētas pašvaldības līdzfinansējums nepieciešams 11,25% apmērā, kas ir 1 720 588, 24 eiro.

Projekta īstenošanai SIA ”Liepājas tramvajs” nodrošinās priekšfinansējumu attiecināmo izmaksu segšanai 10% apmērā - 1 357 352,94 eiro 2019.gadā. Tāpat ”Liepājas tramvajs” nodrošinās projekta “Tramvaja līnijas un pieguļošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija” īstenošanai nepieciešamo līdzfinansējumu projekta neattiecināmo izmaksu segšanai 51 808,79 eiro apmērā 2017./2018.gadā.

Jāpiebilst, ka Attīstības pārvaldes projektu ieviešanas nodaļa sagatavos projektu iesniegšanai finansējuma saņemšanai. Un Attīstības pārvaldes projektu ieviešanas nodaļa sadarbībā ar Komunālo pārvaldi un Iepirkuma daļu organizēs būvdarbu un būvuzraudzības iepirkumus projektā noteikto aktivitāšu īstenošanai.

Būvdarbu īstenošanu uzraudzīs Attīstības pārvaldes projektu ieviešanas nodaļa sadarbībā ar Komunālo pārvaldi.

atpakaļ