Jau šoruden Liepāja sagaidīs savu pirmo jauno zemās grīdas tramvaju
Jau šoruden Liepāja sagaidīs savu pirmo jauno zemās grīdas tramvaju. Plānots, ka pilsētā gandrīz pilnībā izdosies nomainīt esošos tramvaja vagonus, jo valdība lēmusi par finansējuma pārdali no fondiem 10 miljonu eiro apmērā, kas ļaus papildus iegādāties vēl sešus tramvajus (kopā 12) un atjaunot vienu sliežu ceļa posmu. Horvātijas rūpnīcā tiks uzbūvēti speciāli Liepājai pielāgoti un mūsdienīgi zemās grīdas tramvaji, vēsta Latvijas radio.
Tramvajs ir viens no Liepājas simboliem, un pilsēta bez tā nebūtu tāda, kāda tā ir tagad. Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks Gunārs Ansiņš stāsta par laikiem, kad pilsētā notika straujš rūpniecības un pilsētas uzplaukums, arī tad Liepājā sāka darboties pirmā elektriskā tramvaja līnija Baltijas valstīs.
”Pilsēta attīstījusies laikos, kad attīstījās rūpniecība un parādījās arī pirmās elektrības iespējas. Pēdējo gadu laikā ir daudz darīts, lai modernizētu tramvaja līnijas pilsētā, pēdējais realizētais projekts ir tramvaja tilta rekonstrukcija un Lielās ielas rekonstrukcija. Tagad ir ļoti būtisks posms, ka ar ražotāju ir noslēgts līgums par jaunu tramvaju izveidošanu pilsētas vajadzībām. Ar nepacietību gaidām, kad jaunais tramvajs sāks kursēt Liepājas pilsētā,” uzsver Ansiņš.
Uzņēmuma ”Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks atklāj, ka jauno zemās grīdas tramvaju Horvātijas ražotājs gribējis izrādīt izstādē Berlīnē, taču pandēmijas laiks ieviesis korekcijas, tāpēc varbūt tramvajs līdz Liepājai nonāks ātrāk, jo sākotnēji bija paredzēts, ka tramvajam uz Liepāju jāatceļo novembrī.
”Par pirmajiem sešiem tramvajiem līgums ir noslēgts pirms pusotra gada. Šī līguma ietvaros Horvātijas rūpnīcā ”Končar” Zagrebā tiek ražots pirmais vagons. Pēc līguma pirmajam vagonam jābūt klāt līdz novembra beigām, katru mēnesi pa vienam. Seši vagoni nākamā gada pavasarī jau būs klāt. Slēdzot līgumus par pirmajiem sešiem vagoniem, ar domu, ka nomainīsim visus, iespēja par papildus vēl sešiem radās ātrāk, nekā mēs bijām domājuši,” skaidro Aigars Puks.
Paralēli tam šovasar nāksies pilsētā pārbūvēt tramvaja pieturas, lai tās varētu pielāgot jaunajiem zemās grīdas tramvajiem, līdz šim tramvajs nebija piemērots transporta līdzeklis daļai iedzīvotāju. skaidro Gunārs Ansiņš.
”Protams, radīja sarežģījumus mammām ar bērniem un ratiņiem, cilvēkiem ar invaliditāti, vecāka gada gājuma cilvēkiem. Tramvajs ir samērā augsts, bet jaunais zemās grīdas tramvajs būs daudz ērtāks,” norāda Ansiņš.
Jaunie tramvaja vagoni būs ar papildu ērtībām un mūsdienīgiem risinājumiem, stāsta uzņēmuma pārstāvis Aigars Puks.
liepajniekiem.lv
atpakaļ