Jaunajā tramvaja līnijā kustībai dots „zaļais vilnis”.
Veiksmīgi noslēdzies darbs pie luksoforu signālu plāna korekcijas jaunajā tramvaja līnijā, veidojot tramvaja kustībai „zaļo vilni”.
Kā pastāstīja SIA „Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks, ir veiksmīgi uzsākta satiksmes organizācija, lai Liepājā sabiedriskajam transportam, šajā gadījumā- tramvajam, būtu priekšrocības attiecībā pret citiem satiksmes dalībniekiem:
„Esmu gandarīts, ka varējām sakārtot luksoforu signālu plānu jaunajā tramvaju līnijā, lai nebūtu ilgstoši jāgaida zaļais signāls. Ieguvēji būs gan autobraucēji, gan tramvajs, jo tagad ir novērsta situācija, ka, braucot pa M.Ķempes ielu, jāapstājas pie katra luksofora. Šajā ielā izmantota fiksēta laika cikla iestatīšana. Nedaudz savādāka situācija ir Tukuma un Ventas ielās, jo tur luksofori darbosies, sensoriem reaģējot tieši uz tramvaja kustību.”
Minētos darbus veica SIA „Moduls Interjers”, kuram ir liela pieredze luksoforu vadības sistēmu programmēšanā. Kā atzina projektu vadītājs Krišjānis Vīdušs, Latvijā pirmo reizi uzstādīta sistēma, kurā sensori fiksē tramvaja kustību un nodrošina tam zaļo signālu luksoforos:
„Pirms piedāvāt Tukuma un Ventas ielās organizēt kustību, izmantojot sensoru sistēmu, kas reģistrē brīdi, kad tramvajs piebrauc pie luksofora un dod komandu ieslēgt vai paildzināt zaļo signālu, konsultējāmies ar kolēģiem Vācijā, kur šāda sistēma veiksmīgi darbojas. Savukārt sensoru ražotāji ir no Kanādas, kur klimats ir daudz skaudrāks kā Liepājā, ziemā pat mīnuss 35 grādi. Esam pārliecināti, ka Liepājā ir uzsākts jauns moderns posms sabiedriskā transporta kustības regulēšanai Latvijā, interesi par šādu risinājumu izrādījuši arī rīdzinieki un daugavpilieši. Paies vēl kāda nedēļa līdz sensori pilnībā adaptēsies, sekosim līdzi, lai nepieciešamības gadījumā varētu veikt uzlabojumus.”
K.Vīdušs, runājot par satiksmes kustības organizāciju M.Ķempes ielā, aicina autobraucējus ievērot vidējo braukšanas ātrumu trīsdesmit, četrdesmit kilometru stundā apmērā:
„Tā kā luksofori saregulēti braukšanai abos virzienos, pieļauju, ka varētu būt visa ceļa garumā viena apstāšanās. Ķempes ielā ir intensīva gājēju kustība, tādēļ ir prātīgi vidējo braukšanas ātrumu samazināt.”
Tramvaju vadītāji vēl piesardzīgi izsakās par ieviestajām pārmaiņām, jo pašiem pie tām jāpierod, jāatrod optimālais braukšanas veids.
Projekts realizēts par 19 299,50 EUR, tam līdzekļus piešķīra Liepājas dome. Garantija uzstādītajām sistēmām un paveiktajiem darbiem noteikta piecu gadu garumā.
atpakaļ