Jaunas tramvaja līnijas – plāni iezīmēti, bet "tas prasa laiku"
Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieka attīstības un sadarbības jautājumos Gunāra Ansiņa sacītais aģentūrai LETA par tramvaja līnijas pārbūvi un jaunu tramvaju iegādi kādu portāla irliepaja.lv lasītāju mudinājis komentārā izteikt savas domas, apšaubot nepieciešamo jauno tramvaju skaitu un aicinot daļu ES finansējuma ieguldīt tehniskajos projektos, lai saplānotu tramvaja līnijas pagarināšanu cauri "Laumas" rajonam līdz Karostas tiltam, "uzbūvējot nedārgo rampu pirms stacijas un tramvaja līnijas pagarināšanu līdz "K-Rautas" veikalam, kur būtu aplis".
Lasītājs atgādina, ka "tur tagad strādā tūkstošiem cilvēku, tur atrodas padsmit jaunas rūpnīcas, uzņēmumi, Autobusu parks, pats lielveikals, autosaloni, kur var nodot mašīnu remontam, dzīvojamais rajons pretī Autobusu parkam un CSDD, kur cilvēki arī brauc kārtot eksāmenus, nodot numurzīmes u.tml. Tieši tur tiek būvētas vēl vairākas jaunas ražotnes. Aplim Brīvības ielā vairs nav jēgas, un jau sen, tur pasažieri nebrauc, jo viņiem jātiek vairāki km tālāk!"
Komentētājs arī norādījis, ka Daugavpilī jau ir trīs maršruti un "pagarina vēl 2x vairāk, nekā mēs to izdarījām pirms daudziem gadiem".
"Šobrīd mēs stagnējam diemžēl. Desmit gadu laikā to vien darām, kā mainām sliedes, kaut tīkls mums ir krietni īsāks, nekā Daugavpilī," uzskata lasītājs, norādot, ka
14 tramvajiem "nav mērķis, ja nebūvē līnijas un neatbrīvojas no zagļa Šķēles autobusiem".
Atbildi komentāru autoram un pārējiem irliepaja.lv lasītājiem sniedza domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības un sadarbības jautājumos Gunārs Ansiņš:
"Liepājas pilsētas pašvaldība un sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji mērķtiecīgi paplašina videi draudzīgas pārvietošanās iespējas pilsētā, un vecie vagoni pilnībā tiks nomainīti pret jauniem (14, kas nav vairāk nekā iepriekš). Pārbūvējot tramvaja līniju, tiek uzlabots sliežu ceļa tehniskais stāvoklis un nomainīti kontakttīkli, ļaujot samazināt infrastruktūras uzturēšanas izdevumus. Jaunie tramvaju vagoni arī pilnībā nodrošinās visas vides pieejamības prasības un kļūs pieejami lielākam pasažieru lokam. Arī septembra domes sēdē pieņemtais lēmums par vienoto tramvaju un autobusu abonementa biļeti ļaus sabiedriskā transporta pasažieriem brīvi izvēlēties, ar ko ērtāk pilsētas robežās pārvietoties.
Runājot par Brīvības ielu, pasažieri varēs daļu ceļa veikt ar tramvaju, daļu ar autobusu, tādējādi nokļūstot vēlamajā galamērķī.
Jaunai tramvaja līnijas izbūvei Brīvības ielas virzienā un finansējuma piesaistei no ES fondiem šobrīd nav ekonomiskā pamatojuma. Iedzīvotāju blīvumam un skaitam konkrētajā mikrorajonā būtu jābūt daudz lielākam, nekā tur šobrīd ir strādājošo skaits. Bet Liepājas pilsētas teritorijas plānojumā tālākā perspektīvā ir iezīmēti dažādi transporta koridori un tramvaja līnijas pagarinājumi. Tostarp multimodāla transporta koridora izbūve, kas nozīmē izbūvēts satiksmes pārvads un tramvaja līnija, kas savieno Jaunliepāju un Ziemeļu priekšpilsētu. Šis jaunais satiksmes pārvads un tramvaja līnijas izbūve ir iezīmēta arī Liepājas pilsētas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030. gadam. Šie plāni ir iezīmēti, bet, ņemot vērā nepieciešamo apjomīgo finansējumu tehniskās dokumentācijas izstrādei un pašai izbūvei, tas prasa laiku."
irliepaja.lv
atpakaļ