Aptauja

Iespēja izteikt viedokli par apmierinātību ar tramvaja pakalpojumiem

  • Kopā nobalsojuši 86 cilvēki
Vecākas aptaujas

Jauni tramvaju vagoni būs

23.02.2016

Vagonu parks ir novecojis un tehniskais stāvoklis nav apmierinošs. Vagonos ir slikta skaņas izolācija, novecojušas apkures un ventilācijas sistēmas, neērta iekāpšana un izkāpšana.

 

Tā par SIA "Liepājas tramvaja" pašreizējiem 16 vagoniem teikts Ministru Kabineta noteikumu projektu anotācijā par tramvaju līniju attīstību Latvijā, informē Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba. "Tramvaju vagoni neatbilst vides pieejamības prasībām, proti, cilvēkiem ratiņkrēslos, māmiņām ar bērnu ratiem iekļūšana tramvajā patstāvīgi nav iespējama. Zemais pasažieru ērtību līmenis neveicina autobraucēju atteikšanos no vieglo automašīnu izmantošanas par labu tramvajam. Novecojušiem vagoniem ir nepieciešamas lielas remontdarbu uz uzturēšanas izmaksas," sacīts turpat.

 

Tomēr ir gaisma tuneļa galā. Uzņēmumā "Liepājas tramvajs" šajā un nākamojos gados plānots ieguldīt ievērojamus naudas līdzekļus. Attīstības projekta kopējās izmaksas 15 427 840 eiro, no kuriem Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 13 miljoni. Pa gadiem tie sadalīti šāds: 2016.gadā – 111 889 eiro, 2017.gadā – 4 211 640, 2018.gadā – 4 323 529, 2019.gadā – 6 647 060.

 

Kā tiks tērēti attīstības projekta līdzekļi un kad tad liepājnieki beidzot tiks pie jauniem vagoniem, kas solīti jau vairākkārt, stāsta SIA "Liepājas tramvajs" projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane: "Patlaban notiek Tramvaja tilta un Lielās ielas rekonstrukcijas projektēšana. Pēc tehniskā projekta pabeigšanas (plānots šajā gadā pēc iespējas ātrāk), sāksies iepirkuma procedūra uz veicamajiem darbiem. Līdzekļi, ko paredzēts apgūt 2017.gadā, (4,2 miljoni) ir aptuvenā prognoze par šo darbu iespējamām izmaksām, bet tas nenozīmē, ka tā arī būs. Pēc iepirkuma procedūras varēs runāt konkrēti.

 

Pārējais finansējums gan paredzēts jaunu tramvaju vagonu iegādei. Tie varētu būt 6 – 7 vagoni, bet arī šeit konkrēti varēs runāt tikai pēc iepirkuma beigām. Kāpēc līdz 2019. gadam? Tramvaju vagonus sāks ražot tikai pēc iepirkuma beigām, kad būs skaidra specifikācija un cena, tātad arī skaits. Konceptuāli no projekta kopējām izmaksām (15 miljoniem) trešā daļa paredzēta tramvaja tilta un Lielās ielas rekonstrukcijai, divas trešdaļas – jaunu tramvaja vagonu iegādei."

 

irliepaja.lv

atpakaļ