Aptauja

Iespēja izteikt viedokli par apmierinātību ar tramvaja pakalpojumiem

  • Kopā nobalsojuši 86 cilvēki
Vecākas aptaujas

Jaunu tramvaju iegādei plāno piesaistīt ES fondu līdzekļus

29.01.2014

Liepājai ir nepieciešami jauni tramvaji un pašvaldības SIA "Liepājas tramvajs" meklē iespējas, kā jaunu tramvaju iegādi īstenot ar Eiropas Savienības fondu līdzekļu atbalstu, to intervijā "Rietumu Radio" sacīja uzņēmuma valdes loceklis Aigars Puks.

Patlaban Liepājā ir 16 vagoni, no kuriem ikdienā vienlaikus kursē desmit, līdz ar to visu esošo tramvaju nomaiņa pilsētā izmaksātu sākot no 16 miljoniem eiro, sacīja Puks.

Viņš gan norāda, ka tādā gadījumā būtu nepieciešams jauns depo, lai modernos tramvajus varētu pienācīgi uzturēt, un šajā pozīcijā jārēķinās ar vismaz 20 miljonu eiro lielām izmaksām. Pirms esošā depo rekonstrukcijas vai jauna depo būvniecības būtu arī jāaprēķina, cik liels nākotnē būs vagonu parks – vai Liepājā būs vēl kādas jaunas tramvaja līnijas.

Patlaban Liepājā kursējošie tramvaji visi ražoti pagājušā gadsimta 80.gados, un vagoni vairs neatbilst mūsdienu prasībām.

"Pirms vairākiem gadiem bija doma rekonstruēt esošos tramvajus, taču, rēķinot visas izmaksas un ieguvumus, secinājām, ka tas nebūtu efektīvi," sacīja Puks.

Iegādājoties jaunus un modernus tramvajus, patērētās elektroenerģijas ietaupījums varētu sasniegt no 50% līdz 70%, sacīja Puks.

Pilnīga tramvaju tīkla izveidošana Liepājā izmaksātu vairākus desmitus miljonu eiro,  norādīja Puks. Viņš teica, ka Liepājas pilsētas attīstības plānā iekļautajai tramvaja līnijai uz Ziemeļu priekšpilsētu jeb tā dēvēto Laumas rajonu ir potenciāls, taču dažādās vīzijās iepriekš apsvērtas arī citas jaunas līnijas.

Kā piemēru viņš minēja dienvidu virziena pagarināšanu līdz Dienvidu kapiem. Tāpat potenciāls varētu būt tramvaja līnijām uz lidostu, reģionālo slimnīcu un pat Grobiņu.

"Ja šīs izmaksas salīdzinām ar to, ka mūsu pensijas ir mazākās Eiropā, tas ir dārgi," sacīja Puks. "Ja salīdzinām ar to, cik lielas investīcijas infrastruktūrā iegulda citas Eiropas valstis, tad tas nav dārgi."

Kā norāda Puks, pērn atklātā tramvaja līnija uz Ezerkrastu sevi jau ir pierādījusi, un cilvēki to aktīvi izmanto.

Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks iepriekš intervijā "Rietumu Radio" norādīja, ka lielu infrastruktūras projektu īstenošana Liepājā iespējama vien ar Eiropas Savienības fondu līdzekļu atbalstu, jo pilsēta pati to nevar atļauties.

LETA

 

atpakaļ