Lai visiem laimīgs un darbīgs Jaunais gads!
19.12.2013
2013. gads uzņēmumam „Liepājas tramvajs” ir bijis ļoti nozīmīgs- esam atvēruši jaunu lappusi tramvaja vēsturē.
Šī gada maijā ekspluatācijā nodevām jauno tramvaja līniju līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Izbūvējām tramvaja līniju Tukuma ielas posmā no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, Ventas ielas posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, M.Ķempes ielā un Slapjā ielā 6. Vienlaikus nodrošinājām nepieciešamo inženierkomunikāciju izbūvi un rekonstrukciju, teritorijas labiekārtošanu, kā arī vides pieejamību cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Nu M.Ķempes iela ieguvusi citādu veidolu. Tagad Liepājā tramvaja sliežu ceļš ir 14,8 kilometru garš.
2013.gada 14. novembrī Liepājas pilsētas Būvvaldes ekspluatācijā pieņemšanas komisija ekspluatācijā pieņēma rekonstruētos esošās tramvaja līnijas posmus. Rekonstrukcijas gaitā ir sakārtots Raiņa ielas un Rīgas ielas krustojums, sliežu ceļa posms Rīgas ielā no Raiņa ielas līdz Jaunās Ostmalas ielai, sliežu ceļa posms K.Valdemāra ielā no Rožu ielas līdz Robežu ielai, kā arī Peldu un K.Valdemāra ielas krustojums.
Esošās tramvaja līnijas rekonstrukcijas laikā ir izbūvēta arī sliežu ceļus šķērsojošo apakšzemes komunikāciju aizsardzība, atsevišķu komunikāciju rekonstrukcija, tramvaja maršrutā esošo braucamo daļu seguma atjaunošana, izbūvēta jauna ietve K.Valdemāra ielas nepāra numuru pusē un sabiedriskā transporta pieturvietas. Visi darbi paveikti ERAF līdzfinansētā projekta „Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” ietvaros.
SIA „Liepājas tramvajs” arī nākamgad turpinās darbus projekta „Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošos sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” ietvaros 1,5 miljonu latu apmērā. Pēc tehniskā projekta pabeigšanas un iepirkuma procedūras noslēguma zināsim, cik daudz par šo naudu spēsim paveikt, vai vajadzēs papildus piesaistīt kredīta līdzekļus. Mūsu plānos paredzēts kompleksi rekonstruēt sliežu ceļu posmus Brīvības ielā, Rīgas ielas posmā no 1905.gada ielas līdz īpašumam Rīgas ielā 58, Rīgas iela 54A un Klaipēdas ielā, kā arī nomainīt daļu kontakttīklus un tā balstus, ieskaitot Kr.Valdemāra ielas posmu.
Akcentu liksim tieši uz sliežu ceļu rekonstrukciju, mazāk naudas tērēsim labiekārtošanas darbiem. Līdz šim no realizētā projekta lielākā daļa naudas izlietotas apakšzemes komunikāciju izbūvei un vides uzlabošanai, kas tieši neattiecas uz uzņēmuma „Liepājas tramvajs” pamatdarbību. Centīsimies izdarīt pēc iespējas vairāk, tādēļ meklējam lētākus materiālus un tehniskos risinājumus, vienlaikus paturot visaugstākās kvalitātes un ekspluatācijas drošības prasības.
Ja līdz nākamā gada beigām izdosies plānoto īstenot, tad lielākā daļa tramvaja sliežu ceļu būs atjaunota, paliks vien pāris kilometru pašā pilsētas centrā. Tālāk loģisks solis būtu luksoforu režīmu pārprogrammēšana visas līnijas garumā, veidojot tramvajam zaļo koridoru, kas ļautu palielināt kustības vidējo ātrumu. Jauni sliežu ceļi nodrošina labāku komfortu pasažieriem, bet svarīgi, lai tramvajs pilsētā ir arī ātrākais pārvietošanās veids.
Apzināmies, ka liepājnieki gaida jaunus tramvaja vagonus. Rūpīgi vērtējam visas iespējas piesaistīt finansējumu šim mērķim. Ja tuvāko gadu laikā mums tas izdosies, uzņēmumam būs vajadzīgs jauns depo, kur jaunos tramvaju vagonus apkopt un uzturēt labā tehniskā stāvoklī, tādēļ paralēli meklējam risinājumu arī depo celtniecībai.
Tuvojoties gadu mijai, lielu paldies gribu pateikt visiem liepājniekiem par sapratni, pārvarot neērtības, ko radīja celtniecības darbi! Paldies būvniekiem par darbu!
Paldies visam „Liepājas tramvajs” kolektīvam par izturību, strādājot tik sarežģītos darba apstākļos! Paldies visai komandai, kas rūpējās par projekta īstenošanu!
Lai visiem laimīgs un darbīgs Jaunais gads!
Aigars Puks, SIA „Liepājas tramvajs” valdes loceklis
atpakaļ