Liepājā sākta jauno tramvaju testēšana uz līnijas
18.02.2021
Pirmie jaunie zemās grīdas tramvaji testa režīmā šonedēļ sākuši kursēt Liepājas ielās un, lai arī tehnisko izmēģinājumu laikā pasažieri vēl netiek uzņemti, pirmie izbraucieni tramvaja līnijā atstājuši gandarītus gan Horvātijas uzņēmuma “Končar Electric Vehicle Inc” inženierus, gan arī pašus tramvaja vadītājus, kam šī ir jauna pieredze.
Vienu no pirmajiem jaunajiem zemās grīdas tramvajiem Liepājas ielās vadīja Marika Gordeja, kura uzņēmumā “Liepājas tramvajs” strādā jau astoto gadu. “Sajūtas pēc pirmā izbrauciena bija ļoti patīkamas un pacilājošas. Jaunie tramvaji ir klusāki nekā iepriekšējie, gaita ir daudz vienmērīgāka un līganāka. Iespaids ļoti labs. Protams, kā jau pirmajā reizē bija arī nedaudz satraukums, jo jaunajiem vagoniem vispār nav pedāļu, bet visa vadība notiek tikai ar roku no vadības pults, tādēļ vadītāja kabīne arī izskatās nedaudz kā lidmašīnās pilotiem,” pirmajiem iespaidiem dalās M.Gordeja.
Lai arī testa braucieni tiek plānoti vēlās vakara stundās, kad ielās ir mazāka satiksme un arī tramvaja līnija ir mazāk noslogota ar regulārajiem reisiem, cilvēku interese par jauno tramvaju, kā novērojuši vadītāji, ir ļoti liela – daudzi apstājoties savās ikdienas gaitās vai pat iznākot no mājām, jo grib iemūžināt jauno tramvaju bildēs vai video. “Mani ļoti priecē, ka Liepājā mums ir šāda iespēja dota braukt ar jaunajiem tramvajiem un, lai arī mums kā vadītājiem pie daudzām lietām vēl jāpierod un jāapgūst, šī ir ļoti vērtīga pieredze. Droši varu teikt, ka man ļoti patīk mans darbs un tiešām uz darbu varu nākt ar prieku,” atzīst jaunā tramvaja viena no pirmajām vadītājām Marika Gordeja.
Jauno tramvaju tehniskā testēšana norisināsies līdz februāra beigām, jo tās laikā kopīgi ar horvātu inženieriem no rūpnīcas “Končar Electric Vehicle Inc” tiek veikta visu nepieciešamo tramvaja sistēmu pielāgošana un mērījumi. Tāpat arī pašiem vadītājiem un tehniskajam dienestam ir jāapgūst specifiskas prasmes, kas būs nepieciešamas jauno vagonu ikdienas ekspluatācijā.
“Ikvienā pilsētā tramvajs ir kas vairāk par vienkāršu transporta veidu – tas ir arī pilsētas simbols, un mēs esam ļoti lepni, ka liepājnieki savu tramvaju parku atjaunojuši tieši ar mūsu jaunajiem vagoniem. Tiešām ceram, ka liepājniekiem tie kalpos ilgi un labi,” gandarīts pēc jauno tramvaju palaišanas uz līnijas ir Horvātijas ražotnes “Končar Electric vehicles inc” attīstības projektu vadītājs Čedomirs Glavašs. Viņš arī norāda, ka horvātu partneriem šis ir ļoti zīmīgs gads, jo pirmā īpaši Liepājai ražotā tramvaja nonākšana darbībā uz līnijas notiek tieši laikā, kad kompānija svin savas pastāvēšanas simtgadi. “Šo trīs gadu laikā mums ir izveidojusies ļoti laba sadarbība ar “Liepājas tramvaju” un arī nākotnē raugāmies ar lielām cerībām,” piebilst Č.Glavašs.
Jaunie zemās grīdas tramvaji speciāli pēc Liepājas pasūtījuma tiek ražoti Horvātijas rūpnīcā “Končar Electric Vehicles Inc”. Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri, augstums 3,4 metri (bez pantogrāfa) un svars 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 km/h, taču drošības nolūkos pilsētvidē tas ir ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h. Atšķirībā no līdz šim ekspluatētajiem vagoniem jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem. Tramvaja vagoni ir aprīkoti arī ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un biļešu kompostieriem.
Šobrīd Liepāja no Horvātijas koncerna “Končar Electric Vehicles Inc” saņēmusi trīs no sešiem sākotnēji pasūtītajiem jaunajiem tramvajiem, savukārt līgums noslēgts par kopskaitā 12 jaunās paaudzes zemās grīdas vagonu iegādi līdz 2022. gadam, kā arī vēl divu vagonu iegāde tiek plānota nākamajā projekta posmā.
UZZIŅAI:
Līgums tiek īstenots Eiropas Savienības fondu līdzfinansēta Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.5.1. Specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.1. pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)" projekta “Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija” (Nr. 4.5.1/16/I/001) ietvaros.
atpakaļ