Liepājas tramvaja jaunās līnijas izbūves termiņu pagarināšana projektu nesadārdzinās
Liepājas tramvaja jaunās līnijas izbūves termiņa pagarināšana projekta izmaksas nesadārdzinās, žurnālistiem trešdien pastāstīja būvniecības uzraugs un vadītājs inženieris Arnis Skrastiņš.
Viņš informēja, ka patlaban paveikti aptuveni 60–65% no projektā iecerētajiem darbiem. Plānots, ka jaunajā līnijā tramvaji izmēģinājuma braucienus sāks decembra beigās vai janvārī. Līdz gada beigām paredzēts arī atklāt satiksmi Mirdzas Ķempes, Tukuma un Ventas ielā.
Skrastiņš norādīja, ka tramvaja līnijas izbūvē tiek izmantotas Austrijā ražotas rūdītās sliedes, kā arī dzelzsbetona gulšņi, kas nodrošinās labākus tramvaju ekspluatācijas rādītājus un stabilākus sliežu ceļus. Paredzēts izbūvēt arī tramvaja pārmijas, no tām viena būs automātiska. Sliežu ceļos, kurus šķērsos autotransports, izmantots inovatīvs risinājums – tramvaja sliedes iebūvētas betona plātnēs. Savukārt pirmo reizi Baltijā tramvaja sliežu savienojumos tiek lietota termītmetināšanas metode – spraugas starp sliedēm aizlej ar šķidru metālu, līdz ar to sliedes būs savienotas vienā laidienā, bez izteiktām savienojuma vietām, kas būtiski samazinās tramvaja satiksmes trokšņus.
Jau ziņots, ka pēc kompānijas "Skonto būve" lūguma līdz nākamā gada jūnijam pagarināts Liepājas tramvaja jaunās līnijas izbūves laiks, jo daudzi no plānotajiem darbiem nav tehnoloģiski kvalitatīvi veicami laikapstākļu dēļ. Būvdarbus plānots pabeigt līdz decembra vidum, taču, iespējams, šogad neizdosies ieklāt asfalta virskārtu, jo šis darbs veicams vismaz +10 grādu apstākļos. Šos, kā arī apzaļumošanas darbus atliks uz pavasari. Šogad martā savstarpēji noslēgtais līgums paredzēja būvdarbus pabeigt līdz šā gada 17.oktobrim.
Vērienīgā projekta īstenošanu sāka šā gada pavasarī. Liepājā būs jauna tramvaja līnija gandrīz divu kilometru garumā līdz Ezerkrastam. Vienlaikus paredzēta esošo nepieciešamo inženierkomunikāciju izbūve un rekonstrukcija.
Tramvaja līnijas izbūvei piesaistīts Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 85% apmērā no kopējās projekta naudas. Pārējos projektam nepieciešamos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".
"Skonto būve", kas uzvarēja atklātā konkursā par būvdarbu veikšanu projektā "Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā", piedāvājusi darbus veikt par 6,4 miljoniem latu bez pievienotās vērtības nodokļa.
BNS
atpakaļ