Pilsētas domes Attīstības komitejā šodien, 17.jūlijā, kā papildjautājumu deputāti skatīja jautājumu par uzņēmumam “Liepājas tramvajs” nepieciešamiem līdzekļiem, lai varētu turpināt sliežu ceļu sakārtošanu pilsētā, portāls uzzināja Attīstības komitejā.
Kā norādīja Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Vitkovskis, līdz 2015.gada augustam ir jārealizē projekts “Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija”.
SIA “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks deputātiem skaidroja, ka projekta “Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija” kopējais finansējums ir 11,76 miljoni eiro, no kuriem ERAF līdzfinansējums ir 10 miljoni eiro. Projekta realizācijas termiņš ir 2015.gada 1.augusts.
Viņš skaidroja, ka liela daļa projektā paredzēto darbu jau ir pabeigti: “Pagājušajā gadā realizējām jaunās tramvaja līnijas izbūvi. Tramvaja sliežu infrastruktūra sastādīja tikai 38% no kopējām izmaksām. Pārējās izmaksas sastādīja apakšzemes komunikācijas – uzņēmuma “Liepājas enerģija” siltumtrases rekonstrukcija, “Latvijas Gāzes”, “Lattelekom”, “Latvenergo” transformatora apakšstacijas izbūve Tukuma ielā, ielas apgaismojuma sakārtošana, kā arī braucamā daļa, ietves, zaļās zonas, laukumi, autostāvvietas, labiekārtojums, satiksmes organizācijas elementi.”
Tāpat pēc viņa teiktā jau pērn pabeigta Rīgas ielas posma rekonstrukcija (Raiņa ielas krustojums – Tramvaja tilts) un Kr.Valdemāra ielas posma rekonstrukcija (Peldu ielas krustojums – Līvu laukums).
Lai turpinātu sliežu ceļa sakārtošanu, turpmāk plānoti darbi Rīgas ielā, Brīvības ielā un Klaipēdas ielā - esošo sliežu ceļu posmu rekonstrukcija Rīgas ielas posmā, Brīvības ielas posmā un Klaipēdas ielas posmā.
Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai izmaksātu 2,083 miljonus eiro, tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905.gada ielas līdz īpašumam Rīgas ielā 58 un Rīgas ielā 54a - 1,7 miljonus eiro, bet tramvaja līnijas renovācija Klaipēdas ielas posmā no Robežu ielas līdz Tukuma ielai - 2,5 miljonus eiro.
“Līdz šim ir noslēdzies iepirkums Brīvības ielas posma renovācijai. Taču visi trīs minētie sliežu ceļa posmi ir kritiskā stāvoklī. Un to renovācijai nepieciešams papildus finansējums ap 3,5 miljoniem eiro.”
A.Puks aicināja Liepājas pilsētas pašvaldību sniegt galvojumu SIA “Liepājas Tramvajs” aizdevuma saņemšanai no Valsts Kases 4,674 miljonu eiro apmērā.
V.Vitkovskis piebilda, ka par šo jautājumu ir konsultējies ar Satiksmes ministriju. Ja uzņēmums saņemtu aizdevumu no Valsts kases, būtu iespējams sakārtot visu tramvaja līniju, “lai vēlāk uzņēmums var orientēties uz ritošā sastāva atjaunošanu”. Un piebilda, ka nākamā gada martā aizdevumu būtu iespējams transformēt par Kohēzijas fonda finansējumu.
Savukārt pilsētas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks norādīja, ka ir vēl trešais risinājuma variants – “apturēt projektu”. Vien brīdināja: “Bet sekas tad var būt tādas, ka Eiropas fondi var pieprasīt atmaksāt daļu jau iešķirtā finansējuma.”
Deputāti Attīstības komitejā atbalstīja ieceri, ka uzņēmums “Liepājas tramvajs” ņemtu aizņēmumu valsts kasē. Taču novīzēja jautājuma tālāku izskatīšanu Finanšu komitejā, bet gala lēmuma pieņemšanu – domes sēdē.
Portāls jau informēja, ka SIA "Liepājas tramvajs" Iepirkumu komisija izvērtējusi pieteikumu atbilstību Nolikumam un finanšu piedāvājumu atklātajam konkursam "Tramvaja līnijas posmu renovācija Liepājā", kuru realizē projekta "Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” ietvaros. Par atbilstošāko ar zemākās cenas piedāvājumu atzīta akciju sabiedrība "A.C.B.", kas darbus apņēmusies paveikt par 3 970 631,08 eiro.