Aptauja

Kā COVID-19 pandēmija ir iespaidojusi Jūsu paradumus, braucot tramvajā?

  • Kopā nobalsojuši 46 cilvēki
Vecākas aptaujas

Liepāju sasniedzis jau divpadsmitais jaunais tramvajs

07.03.2022
Naktī uz pirmdienu Liepājas tramvaju depo ieripojis pēc skaita jau divpadsmitais jaunais zemās grīdas tramvajs, kas caur Liepājas ostu piegādāts no Horvātijas uzņēmuma “Končar Electric Vehicles Inc.”. Kopumā līdz rudenim Liepājai paredzēti 14 jauni tramvaja vagoni.
 
Kā rāda uzņēmuma “Liepājas tramvajs” apkopotā statistika, šobrīd jau nedaudz vairāk kā 80% no visiem pasažieru pārvadājumiem tramvajos Liepājā tiek izpildīti ar jaunajiem vagoniem. Februārī 80,53% no visiem maršrutā veiktajiem pārvadājumiem veikti ar jaunās paaudzes tramvajiem, un vidēji viens jaunās paaudzes vagons februāra mēneša laikā nobraucis uz līnijas 4228 kilometrus, kas ir 4,5 reizes vairāk nekā vidēji mēneša laikā nobrauc viens vecais vagons. Līdz ar to šobrīd pakāpeniski notiek pāreja uz mūsdienīgiem vagoniem pilsētas ielās, arvien samazinot veco vagonu kursēšanas intensitāti. Pilnībā atteikties no vecajiem vagoniem šobrīd gan vēl nav iespējams gan nepietiekamā jauno vagonu skaita dēļ, gan arī uz atsevišķiem vecajiem tramvajiem vēl ir spēkā iepriekš noslēgti reklāmas līgumi. 
 
Kā jau vēstīts, jaunie zemās grīdas tramvaji speciāli pēc Liepājas pasūtījuma tiek ražoti Horvātijas rūpnīcā “Končar Electric Vehicles Inc”. Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri, augstums 3,4 metri (bez pantogrāfa) un svars 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 km/h, taču drošības nolūkos pilsētvidē tas ir ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h. Atšķirībā no līdz šim ekspluatētajiem vagoniem jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem. Tramvaja vagoni ir aprīkoti arī ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un citām iespējām.
 
Uzziņai:
Līgums tiek īstenots Eiropas Savienības fondu līdzfinansēta Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.5.1. Specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.1. pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)" projekta “Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 4.kārta” (Nr. 4.5.1.1/21/I/004) ietvaros.
4.kārtas projekta īstenošanas līgums paredz papildu vagonu iegādi, Lielās ielas posma (no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai) sliežu ceļu un piegulošās infrastruktūras pārbūvi, pacēlāja iegādi un depo sliežu ceļu pārbūvi. Projekta 4.kārtas kopējās izmaksas ir 15 155 600 eiro, no kurām 12 831 260 eiro ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums, valsts budžeta dotācija 566 085 eiro. 
 
atpakaļ