Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 401 cilvēki
Vecākas aptaujas

Nesaskaitāmie Liepājas pasažieru miljoni

17.03.2016

Liepājas sabiedriskajā transportā pārvadāto pasažieru skaitu nav iespējams noteikt ne precīzi, ne aptuveni. Nemainoties aptuvenā aprēķina metodikai, summa katru gadu jūtami atšķiras.

 

Kā portālu informēja aģentūrā "Liepājas sabiedriskais transports" (LST), pārvadāto pasažieru skaits, ir diezgan neprecīzs rādītājs, un to aprēķina rezultāts ir atkarīgs no abonementa biļešu un braukšanas biļešu cenu attiecības un atvieglojumiem.

Piemēram, 2015.gadā Liepājas tramvajos un autobusos tika pārvadāti 13 988 227 pasažieri. 2014.gadā, saskaņā ar statistikas datiem, 15 214 273, tātad par 1,3 miljoniem vairāk nekā pērn. Savukārt, 2013.gadā Liepājā sabiedrisko transportu izmantojuši 13 811 853 pasažieri. Atkal ievērojam atšķirība ar 2014.gadu. Pēdējos trīs gadus svārstība pret iepriekšējo pārsniegusi miljonu pasažieru. Tātad pat aptuvenais aprēķins nav precīzs.

Vai šādās svārstībām var ticēt? Skaidro aģentūras vadītājs Gints Lūsis: "Metodika nemainās. Mainās atvieglojumi un braukšanas biļešu cenas, kā rezultatā dati nav salīdzināmi. Viens piemērs. No 2014.gada noteica 100 procentu atvieglojumus personām, kuras vecākas par 80 gadiem. Aprēķinot pasažieru skaitu tikai šai kategorijai 2014.gadā, iegūstam 2 194 440 pasažieru. Un, ja pieliekam klāt vēl 783 480 pirmklasniekus, tad gadā iegūstam diezgan lielu pasažieru skaita pieaugumu. Es negribētu ticēt, ka 2014.gadā reālais pasazieru skaita pieaugums pret 2013.gadu tiešām bija gandrīz 1,5 miljoni... Līdzīgi ir ar pasažieru skaita samazināšanos 2015.gadā, kad cenu izmaiņas rezultatā pasažieri vairāk brauc ar viena brauciena biļetēm...".

Nesen Centrālā statistika pārvalde informēja, ka par gandrīz piektdaļu gada laikā Liepājā samazinājies ar tramvaju pārvadāto pasažieru skaits.

SIA "Liepājas tramvajs" projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane: "SIA "Liepājas tramvajs" nav novērojis tik strauju pasažieru kritumu. Tā kā biļešu un abonementu pārdošana ir LST kompetencē, varam izdarīt secinājums vien pēc pārdoto biļešu skaita pie tramvaju vadītājiem. Salīdzinoši ar 2014.gadu, pagājušajā gadā pārdoto biļešu skaita kritums pie vadītāja ir vien 7 procenti. Bet šajā apstāklī jāņem vērā, ka pagājušajā gadā 3 sliežu posmos (Raiņa, Brīvības un Klaipēdas ielās) veica remontdarbus, kas mazināja komforta līmeni, pārvietojoties ar tramvaju.

Nenoliedzami, savu iespaidu uz pasažieru skaitu atstāja arī biļešu cenu paaugstināšana. Vēl uzmanību vēlamies vērst uz metodiku, kādu pielieto LST, aprēķinot pasažieru skaitu tramvajā vai autobusos. Mums tā nav zināma, vienīgi varam atgādināt, ka, nopērkot braukšanas biļeti kioskā, to var izmantot gan braucienam ar tramvaju, gan autobusu, līdzīgi kā ar abonementu, kas ietver abus sabiedriskā transporta pakalpojuma veidus.

Ne tramvajos, ne autobusos nav iespējams veikt uzskaiti, cik talonu ir tieši tur kompostrēts, kompostrējamajiem aparātiem nav attiecīgas programmatūras! To var izdarīt vienīgi kādam regulāri skaitot pasažierus. Diemžēl jāatzīst, ka tādas darbības neesam novērojuši".

Šajā neskaidrajā situācijā, kad Liepājā pārvadāto pasažieru skaita svārstības var pārsniegt miljonu, skaidrs ir viens – jo mazāk izmaiņu tiks veiktas biļešu cenās un atvieglojumu saņēmēju kategorijās, jo konstantāka būs pārvadāto pasažieru skaita līkne.

 

irliepaja.lv

atpakaļ