Aptauja

Iespēja izteikt viedokli par apmierinātību ar tramvaja pakalpojumiem

  • Kopā nobalsojuši 43 cilvēki
Vecākas aptaujas

Normunds Niedols: Pilsētas centram nav jābūt pārslogotam

02.06.2014

Nesen atkal tika aktualizēts jautājums par to: ir vai nav Liepājā vajadzīgas bezmaksas autostāvvietas. Reformu partiju pārstāvošie domes deputāti pat teicās esam veikuši liepājnieku un pilsētas viesu aptauju, kuras rezultāts nepārsteidz – vairāk par pusi aptaujāto vēlas bezmaksas stāvvietas.

 

Protams, neizbrīna tūristu viedoklis, un arī pašu liepājnieku domas, jo ir tikai cilvēciski vēlēties ne par ko nemaksāt. Jādomā, ja tiktu rīkota aptauja par jautājumu, vai ir jāpērk biļete sabiedriskajā transportā, vai var braukt bez maksas, rezultāti, kas atbalstītu bezmaksas vizināšanos, būtu vēl iespaidīgāki.

 

Riskēju būt nepopulārs, taču mans viedoklis ir, ka maksas stāvvietas nāk par labu sakārtotai pilsētvidei, tās iedzīvotāju ērtībām un kopējai vides

 

Vispirms būtu kliedējams mīts, ka pašvaldība maksas stāvvietas iecerējusi kā rūpalu, lai papildinātu pilsētas budžetu. Pašvaldības kapitālsabiedrība SIA „Liepājas autostāvvietas” nav starp pelnošākajiem uzņēmumiem, vienlaikus nenesot arī zaudējumus, tātad pilnībā attaisnojot tās pastāvēšanas pamatā likto domu :„Pašvaldības maksas autostāvvietas ir izveidotas ar mērķi, lai iedzīvotāji varētu nokļūt sev vēlamajā vietā, nokārtot savas iecerētās darīšanas pilsētas centrā un dotu vietu nākošajam autovadītājam”.

 

Tik tiešām, lai kā mēs arī nevērtētu ekonomisko situāciju valstī, arī iedzīvotāju skaita samazināšanos valstī, automobiļu skaits Liepājas ielās, salīdzinājumā ar agrākiem laikiem, ir būtiski pieaudzis. Jādomā, ka pilsētas vēsturiskā centra plānotāji, dzīvojot laikā, kad galvenais cilvēku pārvietošanās līdzeklis bija zirga vilktais pajūgs, par tādu satiksmes intensitāti, kāda tā ir šodien, nebija iedomājušies. Savā ziņā paralēles būtu velkamas ar situāciju Vecrīgā, kur vēl dažus gadus atpakaļ satiksmes jomā valdīja pilnīgs haoss, šaurās ieliņas bija neizbraucamas dēļ to malās novietotajām automašīnām, vēlējies darba jautājumos iebraukt uz stundu darbadienas vidū, atrast stāvvietu bija faktiski

 

Tagad šīs problēmas atkritušas, jo stāvvietas ir tikai par maksu, un tam vispirms ir disciplinējošs raksturs priekš neapzinīgajiem, savukārt cilvēkam, kam jāiebrauc uz laiku, lai nokārtotu darīšanas kādā iestādē, kļuvis nesalīdzināmi

 

Tas pats princips darbojas arī Liepājas centrā. Autobraucēji nelietderīgos nolūkos nenoslogo pilsētas centru, jo rēķinās – skaitītājs griežas. Domāju, ka autovadītāji, kas pilsētas centrā uz stundu vai divām apstājas ar konkrētu vajadzību, var tikai priecāties, ka nav grūtības atrast vietu, kur novietot auto, un summa, kas par to jāmaksā, nav astronomiska.

 

Līdzīgs satiksmes organizēšanas princips darbojas faktiski visur Eiropā, arī citās Latvijas lielajās pilsētās. Vienīgais izņēmums ir Ventspils, kurā iedzīvotāju un automašīnu tomēr ir krietni mazāk.

 

Tāpat, šādā veidā atslogots pilsētas centrs iet kopā ar zaļo domāšanu, jo motivē cilvēkus vairāk izmantot sabiedrisko transportu un, jo sevišķi siltajos gadalaikos, arī velosipēdus, kā videi draudzīgus pārvietošanās līdzekļus. Redzot kā tiek attīstīta velosipēdistiem domātā infrastruktūra, gribas cerēt, ka šis zaļais un veselīgais transporta līdzeklis, Liepājā ar laiku kļūs tik pat iecienīts kā Rietumeiropas pilsētās. Tas būs ieguvums gan pilsētvidei, gan mūsu veselībai

 

atpakaļ