Noslēgumam tuvojas SIA „ Liepājas tramvajs” projekts
Šogad noslēgsies SIA „ Liepājas tramvajs” projekts „ Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā”, kuram finansējums piesaistīts no ES ERAF 85% apmērā.
SIA „ Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks apstiprina, ka plānotos darbus pabeigs laikā:
„Brīvības ielas posmu esam pabeiguši un nodevuši ekspluatācijā, ir izbūvēts jauns sliežu ceļš, nomainīti kontakttīkli, kā arī visas apakšzemes komunikācijas. Šajā posmā būvniecības darbos izmantojām jaunākās Eiropā adaptētās tehnoloģijas sliežu ceļu būvniecībā, lai samazinātu trokšņa un vibrācijas līmeni. Tramvaju vagonu vadītāji atzīst, ka rezultāts patiesi ir labs.”
Uzņēmuma „Rīgas tilti” būvdarbu vadītājs Roberts Kuiva atzīst, ka galvenie ieguvumi no šīs metodes pielietošanas konkrētajā vietā ir sekojoši: betona plātnes zem sliedēm nodrošina stabilu pamatu, bez nosēduma riska. Lai slāpētu trokšņus un vibrāciju, izmantotas speciālas gumijas, ieliets poleuritāna slānis, kas pamatu zem sliedēm padara klusu un elastīgu.
Būvniecība uzsākta Klaipēdas ielas posmā, kur ir visapjomīgākie šī gada rekonstrukcijas darbi, kā arī Rīgas ielā, pilnībā nomainot sliežu ceļu sistēmu, lai tramvaju vagoni varētu maksimāli ērti iebraukt un izbraukt no depo.
Nākamajā plānošanas periodā paredzēts rekonstruēt Tramvaja tiltu un sliežu ceļu Lielā ielā līdz viesnīcai „Līva”.
„Šī ir mūsu prioritāte”, skaidro A.Puks. „Rekonstruējot visus nolietotos tramvaju sliežu posmus, rodam iespēju sekmīgi iesaistīties Eiropas Savienības fondu programmā par jauna ritošā sastāva iegādi, jo ekspluatācija pa veciem sliežu ceļiem būtiski samazina tramvaja vagonu kalpošanas ilgumu.
Zinu, ka liepājnieki gaida jaunus tramvaju vagonus, bet ar to naudu, kas patlaban ir iezīmēta, nomainīt visu ritošo sastāvu nevarēsim. Cik jaunus vagonus tuvākajā laikā varēsim iegādāties, tas atkarīgs no plānotās būvniecības izmaksām un iespējām piesaistīt papildus līdzekļus. Vēl uzņēmumam aktuāli sakārtot depo, lai varam jaunos tramvaju vagonus tehniski apkalpot.”
Līgums ar Satiksmes ministriju par projekta "Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā" īstenošanu noslēgts 2011.gada 10.maijā, un tas jārealizē līdz 2015. gada beigām.