Šodien, 2.jūlijā, Liepājas pilsētas domes lielajā zālē SIA “Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks un SIA “Rīgas tilti" ģenerāldirektoru Albinu Jasaiti parakstīja līgumu ERAF līdzfinansētā projekta “Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” posmam “Tramvaja līnijas renovācija Klaipēdas ielas posmā no Robežu ielas līdz Tukuma ielai Liepājā”, portāls uzzināja svarīgajā līguma parakstīšanas brīdī.
Kā norādīja SIA "Liepājas tramvajs" projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane, ar šī posma renovāciju noslēgsies projekts kopumā.
Kā portālam pastāstīja A.Puks, Līgums tika parakstīts par sliežu ceļa rekonstrukciju Klaipēdas ielā posmā no Robežu ielas līdz Tukuma ielai: “Tas ir abpusējais sliežu ceļš gandrīz 1,5 kilometra garumā vienā virzienā.”
Viņš skaidro, ka pēc šī sliežu ceļa posma rekonstrukcijas gan diemžēl vēl pilnībā nebūs veikta visu sliežu ceļu rekonstrukcija: “Vēl paliek pilsētas centra posms – Tramvaja tilts un Lielā iela.” Un atzīst, ka Tramvaja tikta posma rekonstrukcija varētu iekavēties, jo patlaban iet runa par Tramvaja tilta rekonstrukciju un paplašināšanu: “Tur patlaban notiek projektēšanas darbi.”
SIA “Rīgas tilti" ģenerāldirektors A.Jasaitis, parakstot līgumu, pauda pārliecību, ka rekonstrukcijas darbiem vajadzētu noritēt bez aizkavēšanās, jo uzņēmumam ir pieredze līdzīgu projektu realizēšanā. Turklāt šī pēc viņa teiktā nav pirmā reize, kad uzņēmums strādās Liepājā.
Savukārt Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks Līguma parakstīšanas reizē pauda cerību, ka finiša taisnē ieiet tramvaja sliežu ceļu rekonstrukcija mūsu pilsētā, līdz ar ko uzņēmums “Liepājas tramvajs” varēs sākt plānot jaunu tramvaja vagonu iegādi: “Līdz šim nebija jēgas domāt par jaunu vagonu iegādi, ja tie nevar kursēt pa vecajām un nolietotajām sliedēm.”
Portāls jau informēja, ka šogad paredzēts rekonstruēt vēl divus esošās tramvaja līnijas sliežu ceļu posmus, un šim mērķim no Satiksmes ministrijas Eiropas Reģionālās attīstības fonda aktivitātēs nepiesaistītā finansējuma papildus atvēlēti 4,3 miljoni eiro.
Liepājas dome jūnijā nolēma galvot kredītu līdzfinansējuma un priekšfinansējuma nodrošināšanai četru miljonu eiro apjomā. Kredīts tiek ņemts Valsts kasē uz 16 gadiem ar atlikto maksājumu uz trīs gadiem.
Papildus tiks rekonstruēti esošās tramvaja līnijas posmi Rīgas ielā no 1905.gada ielas līdz īpašumam Rīgas ielā 58, kā arī Klaipēdas ielas posms no Robežu ielas līdz Tukuma ielai.
Kā skaidro pašvaldības pārstāvji, SIA "Liepājas tramvajs" projekta īstenošanas laikā konstatēta kritiska situācija Liepājas pilsētas tramvaju infrastruktūrā, jo nerekonstruētajos posmos tramvaja sliežu ceļu tehniskais stāvoklis apdraud pasažieru drošību. Piemēram, 2014.gada 23.decembrī un 2015.gada 10.janvārī Klaipēdas ielā un Lielajā ielā nodiluma dēļ salūza sliede, kā rezultātā tramvajs noskrēja no ceļa.
Ņemot vērā slikto sliežu ceļu stāvokli, pastāv risks, ka nāksies slēgt bojāto vai sliktā stāvoklī esošos sliežu ceļus. Nerekonstruējot papildu tramvaju sliežu posmus, tiek apdraudēta arī iespēja sekmīgi iesaistīties Eiropas Savienības fondu programmā par jauna ritošā sastāva iegādi, jo jauna ritošā sastāva ekspluatācija pa veciem sliežu ceļiem būtiski samazina tā kalpošanas ilgumu.
Būvdarbi tiks veikti un objekts nodots ekspluatācijā līdz 2015.gada 31.decembrim.
Kopējās tramvaja sliežu ceļu rekonstrukcijas izmaksas līdz ar to sasniedz 21,44 miljonus eiro, no tiem 85% ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums.