Aptauja

Iespēja izteikt viedokli par apmierinātību ar tramvaja pakalpojumiem

  • Kopā nobalsojuši 86 cilvēki
Vecākas aptaujas

Pārbūvē veco depo jaunajiem tramvajiem

14.08.2020

Gaidot jaunos tramvajus, vēsturisko tramvaju depo pārbūvē, lai tajā varētu aprūpēt gan jaunos, gan vecos vagonus. Bez tam līdz novembra vidum arī visas pieturvietas piemēros jaunajiem horvātu tramvajiem. Pirmo zemās grīdas transportlīdzekli Liepāja varētu saņemt novembrī – stāsta SIA ”Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks.

 

Vecais depo der vecajiem tramvajiem. Jaunie būs garāki, platāki un smagāki. Lai varētu nodrošināt apkopi kā vieniem, tā otriem, depo vienā daļā grīdu pārbūvē tā, lai veco tramvaju apakšdaļai meistari varētu piekļūt, nokāpjot pagraba līmenī un paejot zem tramvajiem. ”Tas savā ziņā ir unikāls notikums, depo grīdu pārbūvējam pirmo reizi 120 gadu laikā, kopš šī ēka pastāv,” stāsta A. Puks. Savukārt depo otrā pusē jauno tramvaju apkopei izbūvē pacēlāju – tur tramvajus pacels uz augšu.

 

Bez tam jaunajiem transportlīdzekļiem pārbūvē arī tramvaju ratu remonta darbnīcu tā, lai to varētu izmantot gan veco, gan jauno tramvaju ratu labošanai un apkopei. ”Katru tramvaja ratu sistēma ir ļoti sarežģīts un dārgs mehānisms. Vienam tramvajam ir divi rati, katri rati vien maksā ap 200 tūkstošiem eiro,” skaidro uzņēmuma vadītājs. Tramvaja depo sliežu ceļu rekonstrukcija un darbnīcas grīdas remonts maksā 238488,88 eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli. Konkursa ceļā izraudzītais būvnieks ir SIA ”Baltijas būve”, apakšuzņēmējs – SIA ”UPTK”. Izdevumus plāno iekļaut Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansētajā projektā ”Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija”, par kura līdzekļiem jau pārbūvēts Tramvaja tilts, daļa Lielās ielas un iegādāsies sešus jaunus zemās grīdas tramvajus.

 

Jau vēstīts – vismaz pāris gadu Liepājā pa sliedēm ripos gan vecie, gan jaunie zemās grīdas tramvaji, kurus no Zagrebas piegādās pakāpeniski. Vecākie tramvaji ir pat 40 gadus seni, tiem jau ir ļoti grūti iegādāties rezerves daļas, jo šādus tramvajus vairs neražo, A. Puks stāsta, ka dažkārt nākoties lūgt ražotājiem, lai trūkstošo detaļu darina speciāli ”Liepājas tramvajam”, bet šāda individuālam pasūtījumam izgatavota maksā ļoti dārgi. ”Tas mums sagādā galvassāpes, pasažieri to gan neredz.” Taču viņš neslēpj, arī gatavošanās jauno tramvaju lietošanai jau ir ”galvassāpes”, arī tāpēc, ka jaunos transportlīdzekļus būs jāiemācās lietot. Bija domāts, ka ”Liepājas tramvaja” darbinieki apmeklēs tramvaja rūpnīcu ”Končar” Horvātijas galvaspilsētā Zagrebā un tur pakāpeniski gan iepazīs jaunos vagonus, izmēģinās braukšanu ar tiem gan rūpnīcas teritorijā, gan pa Zagrebu, taču šos plānus izjaukusi Covid-19 pandēmija – Horvātija ir tā sauktajā sarkanajā sarakstā, šo valsti pašlaik nav vēlams apmeklēt. Pirmajam jaunajam tramvajam Liepājā jāpienāk līdz 20. novembrim.

 

Lai pasažieri pilnvērtīgi varētu izbaudīt zemās grīdas tramvaja ērtības, jaunajiem transportlīdzekļiem būs jāpiemēro visas pieturvietas – līnijā tādu ir 36. Galvenais darbs – pieturvietās iekāpšanas platformas būs vai nu jāpaceļ, vai jāpazemina tā, lai ikvienam, arī braucējiem ratiņkrēslos un ģimenēm ar bērnu ratiņiem iekāpšana jaunajā tramvajā būtu ar iespējami zemāku slieksni. ”Mums jāpielāgojas tā, lai slieksnis ir pēc iespējas vienā līmenī ar tramvaja grīdu, un tur, kur iekāpšana ir uz ielas, lai arī autobraucējs šai platvormai var tikt pāri, lai ir ērti visiem,” stāsta A. Puks. Šo darbu iepirkumu konkursā ieguva SIA ”CTB”, ar kuru līgums parakstīts pagājušajā nedēļā, līguma summa – 198713,92 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Šos izdevumus sedz pašvaldības budžets. Pieturu pārbūvei jāsākas nekavējoties, jo arī šis darbs jāpabeidz līdz novembra vidum. A. Puks cer, ka būvdarbi pārāk netraucēs satiksmes dalībniekiem.

 


Vecajā tramvaju depo pirmo reizi 120 gadu laikā pārbūvē grīdu. Depo jāpārveido, lai tajā varētu apkopt gan jaunos, gan arī vēl vecos tramvajus.(Foto: Egons Zīverts)

 

SIA ”Liepājas tramvajs”, izmantojot ES fondu līdzfinansējumu, plāno iegādāties vēl sešus zemās grīdas tramvajus no tā paša ražotāja – šai iecerei jau ir atbalsts no valdības, tomēr ir vajadzīgs vēl pēdējais apstiprinājums, lai tos varētu pasūtīt. Tomēr, lai pilsētā satiksmi pilnībā nodrošinātu tikai ar jaunajiem tramvajiem, ar duci nepietiks, kopā būtu vajadzīgi 14. Uzņēmuma vadītājs stāsta, ka ir cerība, ka arī atlikušos nepieciešamos divus tramvajus varēs iegādāties ar ES līdzfinansējumu ”trešajā kārtā”.

 

liepajniekiem.lv

 

 

atpakaļ