Ilgstoši ir diskutēts par velosipēdu pārvadāšanu Liepājas sabiedriskajā transportā (LST), taču diskusijas nav vainagojušās ar panākumiem. Pirms gada LST direktors Gints Lūsis portālam vēstīja, ka LST mēģinās rast kompromisus un izveidot izmaiņas LST lietošanas noteikumos, lai vēl aktīvāk risinātu velosipēdu pārvadāšanas jautājumu Liepājā.
Tomēr šobrīd netiek plānotas LST lietošanas noteikumu izmaiņas, kas attiecas uz velosipēdu pārvadāšanu transportlīdzeklī. "Risinājums varētu būt vienīgi velosipēdu turētāji, ko piestiprina pie transporta līdzekļa, taču tie nav īpaši populāri, kā arī tos praktiski neizmanto," stāsta Gints Lūsis, "protams, tie ir arī papildus izdevumi, taču pie mums velosipēdu braukšanas laiks ir stipri īss."
Liepājas iedzīvotāji nav izrādījuši nekādu interesi saistībā ar velosipēdu pārvadāšanas problēmu LST un tās risināšanu, taču vienīgie aktīvisti ir ar velosipēdiem saistītās organizācijas, kas par šo jautājumu laiku pa laikam interesējas. "Tomēr skaidrs ir viens, pārvadāt velosipēdu sabiedriskā transporta līdzekļa iekšpusē nav labs risinājums. Liepājā ir arī dažādi laikapstākļi - vienu dienu spīd saule, otrā jau līst, un kā varēs izšķirot arī to, cik dubļainu šo velosipēdu drīkst pārvadāt," skaidro G. Lūsis.
"Arī gadījumos, ja velosipēds ir atteicis savu darbošanos, piemēram, Liepājas vienā galā, taču persona, kas ar to pārvietojas dzīvo citā pilsētas pusē, nav pieļaujama tā pārvešana sabiedriskajā transporta līdzeklī," skaidro G. Lūsis, "ir saliekamie pilsētas velosipēdi, ko var ielikt pat somā. Tos, protams, var pārvadāt, taču vispārīgā gadījumā bojātu vai nebojātu velosipēdu nedrīkst pārvadāt."
"Liepājā ir veloceliņi, tiek uzstādītas speciālas velosipēdu servisu stacijas, tāpēc domāju, ka tas būtu īstais virziens, kurā būtu jāattīstās," uzskata G. Lūsis.