Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 401 cilvēki
Vecākas aptaujas

Pasažieru skaita samazinājumu veido atteikšanās no abonementa biļetēm

07.03.2016

Daugavpilī ar tramvajiem pārvadāto pasažieru skaits pagājušajā gadā, salīdzinājumā ar 2014.gadu, pieaudzis par 2,4%, savukārt Liepājā ar tramvaju pārvadāto pasažieru skaits ir samazinājies par 19,9%, aģentūra BNS uzzināja Centrālajā statistikas pārvaldē.

 

Kā portālam skaidroja Liepājas Sabiedriskā transporta aģentūras direktors Gints Lūsis, samazinājumu veido apstāklis, ka pasažieri kopš 2015.gada 1.jūnija, kad tika paaugstināta braukšanas biļetes maksa sabiedriskajā transportā Liepājā, vairāk izvēlas iegādāties nevis abonementa biļetes, kā tas bija iepriekš, bet gan viena brauciena biļetes.

“Ja pasažieris iegādājas abonementa biļeti, automātiski tiek rēķināts, ka biļetes pircējs sabiedrisko transportu izmanto 60 reizes mēnesī. Neatkarīgi no tā, vai šis pasažieris izbrauc visas 60 reizes, vai arī 40 līdz 45 reizes,” skaidro G.Lūsis. Savukārt, ja pasažieris iegādājas viena brauciena biļeti, tad reāli viņš brauc tik reižu, cik biļešu iegādāts: “Līdz ar to, ja iepriekš nopirka abonementa biļeti un brauca 30 reizes, tad tagad šis samazinājums ir aptuveni uz pusi, jo mazāk iegādājas abonementa biļetes.”

 

Liepājas sabiedriskā transporta aģentūras direktors arī atgādina, ka iepriekš, 2014.gadā, palielinājumu sabiedriskā transporta pasažieru skaitam izveidoja apstāklis, kad visiem pensionāriem, kas sasnieguši 80 gadu vecumu, tika piešķirta braukšanas maksas atlaide 100% apmērā, kas nozīmēja, ka viņi saņēma abonementa biļetes, kas paredzēja, ka persona brauc 60 reizes mēnesī.

 

“Mainoties sabiedriskā transporta biļešu cenām, mainās pasažieru skaits,” rezumē G.Lūsis: “Ja pasažieris sabiedrisko transportu izmanto 40 līdz 45 reizes mēnesī, tad viņam ir izdevīgi iegādāties abonementa biļeti, pretējā gadījumā atmaksājas iegādāties viena brauciena biļeti.”

 

Un uzsver: “Nevar apgalvot, ka Liepājā sabiedriskajā transportā samazinājies pasažieru skaits, taču ir samazinājies iegādāto abonementa biļešu skaits, kas statistikā maina pasažieru skaitu. Ja abonementa biļete ir lēta, tas mudina pasažierus iegādāties tieši šī veida biļetes, kā rezultātā teorētiski palielinās pasažieru skaits.”

 

Portāls, atsaucoties uz ziņu aģentūru BNS, jau informēja, ka pērn Daugavpilī ar tramvajiem pārvadāts kopumā 6,741 miljons pasažieru, savukārt Liepājā - 2,98 miljoni pasažieru.

 

Tostarp 2015.gada ceturtajā ceturksnī Daugavpilī ar tramvajiem pārvadāti 1,868 miljoni pasažieru, kas arī ir par 0,8% vairāk nekā 20154.gada ceturtajā ceturksnī, bet Liepājā - 618,1 tūkstotis, kas ir kritums par 37,2%.

 

2014.gadā kopumā Daugavpilī ar tramvajiem pārvadāja 6,582 miljonus pasažieru, bet Liepājā - 3,718 miljonus.

 

Daugavpilī tramvajs kursē trijos maršrutos, bet Liepājā iedzīvotajiem ir pieejams tramvajs vienā maršrutā.

 

SIA "Liepājas tramvajs" nav novērojis tik strauju pasažieru kritumu, kā to norāda LST, portālam norādīja SIA "Liepājas tramvajs" projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane: “Tā kā biļešu un abonementu pārdošana ir LST kompetencē, varam izdarīt secinājums vien pēc pārdoto biļešu skaita pie tramvaju vadītājiem. Salīdzinoši ar 2014.gadu, pagājušajā gadā pārdoto biļešu skaita kritums pie vadītāja ir vien 7%. Bet šajā apstāklī jāņem vērā, ka pagājušajā gadā 3 sliežu posmos veica remontdarbus (Raiņa, Brīvības un Klaipēdas ielās), kas mazināja komforta līmeni, pārvietojoties ar tramvaju.”

 

“Nenoliedzami, savu iespaidu uz pasažieru skaitu atstāja arī biļešu cenu paaugstināšana,” viņa turpina: “Vēl uzmanību vēlamies vērst uz metodiku, kādu pielieto LST, aprēķinot pasažieru skaitu tramvajā vai autobusos. Mums tā nav zināma, vienīgi varam atgādināt, ka, nopērkot braukšanas biļeti kioskā, to var izmantot gan braucienam ar tramvaju, gan autobusu, līdzīgi kā ar abonementu, kas ietver abus sabiedriskā transporta pakalpojuma veidus.”

 

“Ne tramvajos, ne autobusos nav iespējams veikt uzskaiti, cik talonu ir tieši tur kompostrēts, kompostrējamajiem aparātiem nav attiecīgas programmatūras,” skaidro D.Gruntmane: “To var izdarīt vienīgi kādam regulāri skaitot pasažierus. Diemžēl jāatzīst, ka tādas darbības neesam novērojuši.”

 

atpakaļ