Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 354 cilvēki
Vecākas aptaujas

Plāno iegādāties trīs vai četrus lietotus tramvaja vagonus

15.03.2013

Uzņēmumam "Liepājas tramvajs" ir nepieciešami trīs vai četri lietoti, taču labā tehniskā stāvoklī esoši tramvaja vagoni, kuru iegāde izmaksātu ap 150 000 latu.

Tā "Rietumu Radio" atzina uzņēmuma "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks.

"Teorētiski varam iztikt ar tiem vagoniem, kas mums jau ir, bet, zinot, ka tie ir samērā veci un to tehniskais stāvoklis nav pilnībā apmierinošs, ir vajadzīga rezerve," vagonu iegādes nepieciešamību skaidroja Puks.


Viņš atzina, ka lēmums par lietotu tramvaja vagonu iegādi vēl nav pieņemts, bet prognozēja, ka tas varētu notikt šā gada laikā.

Pašlaik uzņēmuma rīcībā esot 16 dažāda vecuma tramvaja vagoni. Liepājā pašlaik vienlaicīgi kursē septiņi tramvaji, bet pēc jaunās līnijas izbūves to skaits pieaugs līdz desmit vai 11.

Izstrādājot jaunās tramvaja līnijas projektu, kā atzina Puks, ņemtas vērā aplēses, ka tramvaja pasažieru skaits pēc projekta realizācijas palielināsies par 15 līdz 20%. Vienlaikus viņš norādīja, ka kaut cik precīzus aprēķinus iepriekš nav iespējams veikt, jo mainās pilsētas iedzīvotāju skaits un vēl neesot zināms, vai pēc jaunās līnijas izbūves tiks samazināts autobusu reisu skaits, kas kursē uz Ezerkrasta dzīvojamo rajonu.

Kā ziņots, "Liepājas tramvajs" plāno Vācijā iegādāties vairākus lietotus tramvaja vagonus, jo pēc jaunās tramvaja līnijas izbūves tramvaju skaits, kas vienlaicīgi kursēs, palielināsies, "Rietumu Radio" pērn septembrī informēja uzņēmuma "Liepājas tramvaja" vadītājs Aigars Puks. Viņš pastāstīja, ka notiek sarunas ar vairākām Vācijas pilsētām par trīs četru lietotu Čehijā ražotu tramvaju iegādi – tādu pašu, kādi Liepājā jau ir.

Kā atzina Puks, pagaidām vēl nav skaidrības par tramvaju iegādei nepieciešamā finansējuma avotiem. Liepājai piemērotu lietotu tramvaju cenas ir robežās no 7000 latu līdz 28 000 latu, bet jauni maksā ap 700 000 latu.

Jau ziņots, ka šopavasar turpināsies un noslēgsies pērn maijā sāktā jaunās tramvaja līnijas izbūve. Jaunā līnija būs tagadējās tramvaja līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Līdz jaunās tramvaja līnijas nodošanai palikuši nedaudz vairāk kā divi mēneši.

Jau ziņots, ka Liepājā tiek izbūvēta jauna tramvaja līnija, kas būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Plānots veikt arī tagadējās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.

Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic "Skonto būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem. Savukārt cenu aptaujā par tiesībām veikt Liepājas tramvaja līnijas sliežu ceļu rekonstrukciju arī uzvarējusi SIA "Skonto būve", kas iesniegusi piedāvājumu par viszemāko cenu – 1 468 792 latiem.

Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".
 
LETA/Rietumu Radio
 
atpakaļ