Plāno, ka varētu izbūvēt jaunu tramvaja līniju
Tuvāko piecu līdz 10 gadu laikā Liepājā varētu tapt vēl viena jauna tramvaja līnija līdz tā dēvētajam Laumas rajonam, intervijā "Rietumu Radio" pieļāva uzņēmuma "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks.
Viņš pastāstīja, ka plāni par tramvaja līnijas būvniecību ir cieši saitīti ar pārvada izbūvi pāri dzelzceļa sliedēm, kas savienotu Parka ielu Jaunliepājā ar Velnciemu jeb Ziemeļu priekšpilsētu.
"Kamēr netiks izbūvēts pārvads pār dzelzceļu, par jaunas tramvaja līnijas izbūvi domāt nevaram," atzina Puks. Viņš pieļauj, ka tramvaja līnijas izbūvei varētu piesaistīt Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus, taču vienlaikus norādīja, ka nākamā ES struktūrfondu plānošanas perioda prioritātes vēl nav skaidras.
"Par Liepājas budžeta līdzekļiem šādu projektu nevaram atļauties realizēt," piebilda Puks. Viņš paredz, ka jaunas tramvaja līnijas izbūve ir tuvāko piecu līdz 10 gadu perspektīva.
Kā ziņots, nākamais lielākais infrastruktūras objekts Liepājā būs satiksmes pārvada izbūve pāri dzelzceļa sliedēm, kas savienos Parka ielu Jaunliepājā ar Velnciemu jeb Ziemeļu priekšpilsētu, "Rietumu Radio" iepriekš informēja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija).
Kā prognozēja Sesks, pārvada būvniecību varētu sākt laikā no 2015. līdz 2017.gadam - nākamajā Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu plānošanas periodā.
"Tas ir būtisks un ļoti nepieciešams objekts, jo, attīstoties Liepājas ostai, rodas konflikts starp dzelzceļu un autobraucējiem un gājējiem," norāda Sesks, atgādinot par biežajiem satiksmes sastrēgumiem, kas veidojas slēgtās Raiņa ielas dzelzceļa pārbrauktuves dēļ. Plānots, ka nākotnē pa šo pārvadu varētu kursēt arī tramvajs.
Liepājas mērs pauda pārliecību, ka infrastruktūras objektiem, tiltu un pārvadu būvniecībai ES finansējums nākamajā plānošanas periodā būs pieejams, un uzvēra, ka šī nozīmīgā objekta projektēšanai jāspēj piesaistīt pieredzējuši un profesionāli projektētāji.
Jau ziņots, ka Liepājā pašlaik tiek būvēta jauna tramvaja līnija, kas būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu - posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.
Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic "Skonto būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem. Savukārt cenu aptaujā par tiesībām veikt Liepājas tramvaja līnijas esošo sliežu ceļu rekonstrukciju arī uzvarējusi SIA "Skonto būve", kas iesniegusi piedāvājumu par viszemāko cenu - 1 468 792 latiem.
Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".
LETA
atpakaļ