Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 354 cilvēki
Vecākas aptaujas

Poļu metinātājiem Liepājā patīk

17.04.2013

"Viss labi, patīk – laba pilsēta, laiks, darbs, saule, meitenes, hotelis labs," smaidīdams saka Kšištofs Kokzjels – Liepājas tramvaja jauno sliežu metinātāju skolotājs no Polijas. M. Ķempes ielā viņa un viņa kolēģa Jaceka Kuseka vadībā Latvijas metinātāji, kuri savukārt ir no Daugavpils, savieno sliedes.

 

Poļu speciālisti ir sertificēti sliežu metinātāji, tāpēc arī tramvaja līnijas būvnieksģenerāluzņēmējs "Skonto" viņus izvēlējies, bet apakšuzņēmums ir "Rīgas kompānija", stāsta "Skonto" būvdarbu vadītājs, projekta vadītājs Aldis Rērihs. Pavisam sliežu metināšanā iesaistīti pieci metinātāji, kuri dienā sametina 16 šuvju. "Citu plānu, kā 1. jūnijā būvniecību pabeigt, mums nav," saka A. Rērihs.

 

Metinātāji stāstīja, ka darbs viņiem te vēl ir divām nedēļām, bet sākuši esot 18. martā. Viņu teiktajam atbilst arī SIA "Liepājas tramvajs" valdes locekļa Aigara Puka un Pilsētas domes Attīstības pārvaldes vadītāja Viļņa Vitkovska sacītais, ka maija sākumā pa jaunajām sliedēm jau varētu notikt pirmais izmēģinājuma brauciens ar tramvaju.

 

Vakar gan vēl Ventas ielā bija neliels posms bez sliedēm. A. Puks stāsta, ka tur vēl pieregulē betona plāksnes, kurās jāiegulda sliedes – šo darbu rudenī nepaguva pabeigt. "Aprīlī tikai tā pa īstam esam atsākuši darbus," ar nožēlu saka A. Rērihs, jo pavasaris sākās vēlu. Vēl tagad grunts nav visās vietās atkususi, bet darbi gan notiek "visās frontēs". A. Rērihs: "Aprīlī plānojam klāt asfalta apakškārtu Klaipēdas un Ventas ielā, Ventas un Tukuma ielas krustojumā. Sliežu ceļa būvniecība ir finiša taisnē."

 

Tomēr nedaudz aizķērusies papildu tramvaja vagonu nopirkšana. Jau rakstīts, ka SIA "Liepājas tramvajs" plāno iegādāties dažus vagonus, lai jaunajāpagarinātajā līnijā tramvajs varētu kursēt ar tādu pašu optimālu septiņu minūšu intervālu kā pašlaik. A. Puks teic, ka teorētiski to varot nodrošināt arītagad, bet V. Vitkovskis uzsver, ka no drošības viedokļa vagonu parks noteikti jāpapildina. Taču praktiski SIA "Liepājas tramvajs" pašlaik nav tādu līdzekļu, lai arī plānots pirkt tikai lietotus un tātad samērā lētus vagonus, kas maksātu apmēram 20–30 tūkstošus latu. V. Vitkovskis: "Līdzekļi noteikti ir jāplāno pašvaldības budžetā. Otra iespēja – ja tramvaja līnijas būvniecības projekta bilance būs labvēlīga un naudu ietaupīsim, rosināsim ministrijai ietaupīto rezervi novirzīt ritošā sastāva atjaunošanai. Varbūt par vienu vai diviem vagoniem varētu runāt."

liepajniekiem.lv

Foto: Egons Zīverts

atpakaļ