Satiksmei atvērs Lielo ielu un tās krustojumus
No trešdienas, 15. novembra, satiksmei tiks atvērti Lielās ielas krustojumi ar Avotu, Ludviķa un Katoļu ielu. Savukārt no piektdienas, 17. novembra, tiks atjaunota satiksmes plūsma Lielā ielā abos virzienos, atverot arī krustojumu ar Graudu ielu.
Autovadītāji un gājēji aicināti būt uzmanīgiem, vadīties pēc ceļa zīmēm un ņemt vērā, ka Lielās ielas posmā, netālu no jaunās tramvaja pieturas, ir izveidota jauna gājēju pāreja.
Projekta “Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve, 2. kārta” ietvaros pārbūvēta tramvaja līnija, kā arī tai piegulošā teritorija Lielās ielas posmā 400 metru garumā no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai. Ir izbūvētas inženierkomunikācijas, lietus kanalizācija, ieklāts jauns ielas segums, izbūvēts veloceļš, paplašinātas ietves, kas veicina vides pieejamību un drošību mazaizsargātākajiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem, cilvēkiem ar kustību traucējumiem, velosipēdistiem, māmiņām ar bērnu ratiem, tāpat veikta apzaļumošana.
Jau ziņots, ka pārbūvējot ielu, tika pārcelta arī tramvaja pietura, kas atradās pie t/c “Kurzeme”. Jaunā pietura “Rožu laukums” tagad atrodas iepretim Rožu laukumam un Liepājas Universitātei, kas sniedz iespēju pasažieriem ērtāk pārsēsties uz autobusiem, kuri Lielā ielā, kā ierasts, apstājas pie veikala “Drogas” un pie viesnīcas “Līva”.
Tramvaju sliežu ceļa pārbūve Lielās ielas posmā ir secīgs turpinājums 2014. gadā aizsāktajiem tramvaja sliežu ceļa pārbūves darbiem Liepājā, un to mērķis ir nodrošināt būtiskus uzlabojumus tramvaju pārvadājumu sistēmas darbībā, nodrošinot tramvaju kustības regularitāti un samazinot tehnisko avāriju risku. Projekta ietvaros uzlabots sliežu ceļa tehniskais stāvoklis, nomainīti kontakttīklu balsti, ļaujot samazināt infrastruktūras uzturēšanas izdevumus, kā arī tramvaja kustība kļūs līdzenāka, drošāka un ātrāka.
Būvdarbus Lielās ielas posmā no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai, pamatojoties uz veikto iepirkuma procedūru, veica SIA “Baltijas būve”. Būvdarbu līgums noslēgts par summu 3 870 877,88 eiro, neskaitot PVN.
Līgums tiek īstenots Eiropas Savienības fondu (KF) līdzfinansēta Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.5.1. Specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru” 4.5.1.1. pasākuma “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)” projekta “Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve, 2. kārta” (Nr. 4.5.1.1/20/I/002) ietvaros. Projekta 2. kārtas kopējās izmaksas ir 11 824 705 eiro, t.sk. Kohēzijas fonda līdzfinansējums 10 000 000 eiro (šajās izmaksās ir arī piecu jaunu tramvaja vagonu iegāde).
atpakaļ