Aptauja

Iespēja izteikt viedokli par apmierinātību ar tramvaja pakalpojumiem

  • Kopā nobalsojuši 40 cilvēki
Vecākas aptaujas

Sliežu ceļu būvniecībā izmanto jaunas tehnoloģijas

11.05.2015

„ Liepājas tramvajs” projekta „ Jaunas tramvaja līnijas izbūve un  esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” ietvaros būvniecības darbos izmanto jaunākās Eiropā adaptētās tehnoloģijas sliežu ceļu būvniecībā.

 

Aigars Puks, SIA „ Liepājas tramvajs” valdes loceklis:

 

„ Šobrīd pagriezienā no Brīvības ielas uz Dzelzceļnieka ielu sliežu ceļa izbūvē pielietojam tehnoloģiju, kas izstrādāta un apgūta Čehijā. Gulšņus zem sliedēm aizstājam ar betona plāksnēm, kas ļauj ātri un kvalitatīvi nodrošināt sliežu ceļu montāžu pagriezienā, pilnībā neslēdzot tramvaja kustību.”

 

Kā atzina A.Puks, cita būvniecības metode pielietota pagriezienā no Klaipēdas ielas uz Tukuma ielu, cita Ventas ielā:

 

„ Mēs ļoti rūpīgi izvērtējam, kura no metodēm visvairāk piemērota katram konkrētajam ceļa posmam, ņemot vērā visus faktorus, kas iespaido sliežu ceļu turpmāko ekspluatāciju, un to ir bezgala daudz. Nenoliedzami, vērtējam arī izmaksas. Rūpīgi sekosim līdz un analizēsim, kura no sliežu ceļu būvniecības metodēm visvairāk piemērota Liepājas apstākļiem, lai nākotnē varētu šo pieredzi izmantot, kad būvēsim jaunus sliežu ceļus”.

 

Uzņēmuma „Rīgas tilti” būvdarbu vadītājs Roberts Kuiva, komentējot būvdarbus pagriezienā no Brīvības ielas uz Dzelzceļnieka ielu, uzsver, ka izvēlētā metode paredz ļoti kvalitatīvu sliežu ceļu izbūvi līknē:

 

„Galvenie ieguvumi no šīs metodes pielietošanas konkrētajā vietā ir sekojoši: betona plātnes zem sliedēm nodrošina stabilu pamatu, bez nosēduma riska. Lai slāpētu trokšņus un vibrāciju, līmējam speciālas gumijas, liesim poleuritāna slāni- tas pamatu zem sliedēm padarīs klusu un elastīgu. Noslēgumā ieklājam asfalta segumu, padarot krustojumā ļoti kvalitatīvu brauktuvi autobraucējiem.”

 

Uzziņai:

Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansēts projekts „Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā”.


Līguma slēgšanas tiesības atklāta konkursa "Tramvaja līnijas posmu renovācija Liepājā" (LT/2014/2/ERAF) rezultātā 1.iepirkuma daļā  "Esošās tramvaja līnijas renovācija saskaņā ar tehnisko projektu "Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai" piešķirtas AS "A.C.B." par līguma cenu EUR 2 083 122.78, neskaitot PVN. 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
SIA "Liepājas tramvajs" projektu
sabiedrisko attiecību speciāliste
Dace Gruntmane
 
 
atpakaļ