Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 401 cilvēki
Vecākas aptaujas

Tiltu būvē dienu un nakti

13.12.2017

Tramvaja tilta pārbūvētājiem darbalaiks beidzas trijos naktī. Tāds darba režīms ir tādēļ, ka daļu specifisku darbu var veikt tikai naktī – "Kurzemes Vārdam" pastāstīja ģenerālbūvnieka SIA "Rīgas tilti" pārstāvis Edgars Jurševics. Kad būvlaukumā darbina autoceltni, tramvaja sliežu ceļā liek sliežu režģus un gropplātnes, ir jāatvieno tramvaja kontaktvadi. To var darīt tikai tajās stundās, kad tramvajs nekursē.

Būvnieki uz tilta un Lielā ielā strādā arī nedēļas nogalēs, jo ir bijušas dažas aizķeršanās un jāatgūst iekavētais. Pašlaik lielākais darbu kavēklis ir Jūras un Lielās ielas krustojumā atraktais svarīgais piecu kabeļu murskulis, kas atrasts neparedzētā augstumā, vietā, kur tam jāšķērsojas ar jaunbūvējamo lietus ūdens kanalizāciju. "Kanalizācijas augstumu mainīt nevar, mēģināsim kabeli atrakt platākā joslā vaļā, lai paceltu elektrības kabeli uz augšu, "Sadales tīkliem" klāt esot," skaidro E. Jurševics. Iepriekš "Rīgas tilti" plānoja vēl līdz šī gada nogalei izbūvēt vecajām sliedēm blakus jaunās tramvaja sliedes, lai ziemā tramvajam būvdarbu zonā nav jākursē tikai pa vienām sliedēm, kā tas ir tagad. Bet darbu aizkavēšanās dēļ pašlaik tiek lēsts, ka pirmo jauno sliežu ceļu izbūvēs līdz janvāra otrajai pusei. Vienīgi starp Ziemassvētkiem un Jaungadu remontētājiem plānotas brīvdienas.

Uz tilta redzams, ka būvdarbu zonā vairs nav veco tramvaja kontakttīklu, tajā pusē vecie apgaismes stabi arī nozāģēti. Lai tramvajs varētu kursēt, pašlaik uzstādīti pagaidu balsti.

Savukārt Lielā ielā jau izvietoti pirmie 15 metri jauno tramvaja sliežu. Būvdarbu zonā līdz Liepājas Universitātei var novērot, kā top jaunā tramvaja ceļa pamatne. Vietām zem tās izvietota ūdensvada un kanalizācijas aizsargčaula, kurā vēlāk varēs ievietot nepieciešamās caurules. Kanalizācijas tranšejas nākas rakt pat trīs metru dziļumā, toties gruntsūdens ir pusotra – divu metru dziļumā, tāpēc tas jāatsūknē. Lielā ielā uz trotuāra ik pa laikam redzamas izraktas kvadrātveida bedres – tās būs nepieciešamas tramvaja kontakttīklu balstiem. Šajās bedrēs vairāku metru dziļumā ieurbs pāļus, izveidos balstu pamatni.

E. Jurševics atzīst, ka gājējiem Lielo ielu pašreiz šķērsot ir diezgan neērti, jo gājēju pārejas tiek pārvietotas. "Protams, cilvēkiem, ieejot būvdarbu zonā, kur ir pilns ar stabiņiem, ir apmulsums. Bet mēs neatsakām palīdzību, kaut vai pavadām, aizejam līdzi, ja jautā, kā labāk šķērsot ielu, lai cilvēks to saprot. Darbības zona diezgan bieži mainās, mēs arī nevaram paredzēt, kā tieši saliksies darbi nākamajā dienā. Bet sadzīvot ar garāmgājējiem spējam." Vienīgi kādu nakti laikā no pulksten trijiem līdz 7.30 bija salauzts tiltiņš, pa kuru gājēji dodas pāri Lielai ielai Jūras ielas krustojumā. E. Jurševics spriež, ka tas gan bijis vandaļu nedarbs.

  Projekts

Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija
(Nr. 4.5.1.1/16/I/001)
 
Autors "Kuzemes Vārds"

 

atpakaļ