Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 354 cilvēki
Vecākas aptaujas

Tramvaja līnijas pagarināšanas darbi strauji turpinās

26.06.2012

Strauji virzās uz priekšu tramvaja līnijas pagarināšanas darbi. Veicot apakšzemes inženieru komunikāciju izbūvi, tiek skarta patreizējā zaļā zona, kā arī izcirsti koki, kas liepājniekos radījis satraukumu. Iedzīvotāju uzmanības centrā šobrīd ir ozols, kas aug Ķempes ielā pretī lielveikalam „IKI”. Tuvākajā laikā koku izciršana sāksies Ventas ielā. 

Kā pavēstīja Liepājas pilsētas domes Vides un veselības daļas vides aizsardzības vecākā speciāliste Dace Liepniece, 8. maijā SIA „Skonto Būve”, kas ir šī projekta būvnieks, tika izdota atļauja koku nozāģēšanai un koku pārstādīšanai saskaņā ar tehnisko projektu.

„Projekts ir saskaņots, būvatļauja izsniegta, mums nav iemesla neizsniegt atļauju koku izciršanai”, skaidro Dace Liepniece. 
„Ja runājam par iedzīvotāju vēlmi saglabāt ozolu Ķempes ielā, tad lūdzām būvniekus apturēt izciršanas darbus, lai atkārtoti izvērtētu iespēju koku pasaudzēt. Labi saprotam, ka attieksme pret ozolu ir īpaši emocionāla jebkuram Latvijas iedzīvotājam, piedevām Liepājā nav daudz tādu skaistu ozolu. Diemžēl nonācām pie secinājuma, ka tas nav iespējams, tehniskie parametri to nepieļauj – ozols aizšķērso iebrauktuvi mājas pagalmā, bet pats galvenais- tas atrodas uz pašas ielas līnijas un virs siltumtrases, kas nav pieļaujami. Pilsētvidē, to attīstot, vienmēr būs jārod kompromisi, vienmēr būs jāspēj no kaut kā atteikties, tomēr jādomā, kā to kompensēt,” skaidro D.Liepniece.

Tehniskā projektā kopumā paredzēts - 46 koku vainagu sakārtošana, iestādīt 95 kokus, bet izcirst 32.

„Jau pašā sākumā, vēl skiču projekta stadijā strādājot pie tramvaja līnijas pagarināšanas,  par prioritāti izvirzījām zaļās zonas saglabāšanu. Mēs neesam tehnokrāti. Paši esam liepājnieki, šeit dzīvojam, arī mēs vēlamies savu pilsētu zaļu”, skaidro a/s „UPB” projekta biroja vadītāja Ināra Tabūne. „Sākotnēji apzinājām visus kokus, kuri būtu pakļauti izzāģēšanai, Vides komisijā spriedām par katru koku atsevišķi, meklējām labākos risinājumus. No tā laika ir pāgājuši vairāki gadi, arī daudzviet situācija mainījusies. Piemēram, Tukuma ielā tika iestādītas liepiņas, kuras tagad jāizņem un jāpārstāda. Ventas ielā veikti jauni stādījumi. Es labi saprotu iedzīvotāju vēlmi pie savas mājas iestādīt kokus, bet nedrīkstētu aizmirst, ka tas ir jāsaskaņo pilsētas domē. Un ne jau birokrātijas dēļ, bet lai izvairītos no situācijas, kad tiek iestādīts mazs kociņš, tas aug, sakņu sistēma bojā apakšzemes komunikāciju tīklus, tie savukārt jāremontē,” norāda I.Tabūne.

„Šī projekta ietvaros, kur vien iespējams, esam paredzējuši iestādīt kokus. Ja pazemes komunikāciju dēļ to nedrīkstam, ir paredzēti zālāji un puķu dobes. Savukārt vietās, kur arī tas nav iespējams, esam ieplānojuši uzstādīt lielus puķu traukus dekoratīvām zaļumu kompozīcijām. Arī pati tramvaja līnija projektēta zaļajā zonā,” piebilda projekta vadītāja.

Uzziņai: Projekts „Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā”.

Projekta mērķis ir veicināt sabiedriskā trasporta attīstību Liepājā. Projekta uzdevumi - 1) izbūvēt jaunu tramvaja līniju no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai;
2) renovēt esošos tramvaja sliežu ceļus, nodrošinot pārvietošanās ērtumu un samazinot troksni.

Tehnisko projektu izstrādā a/s „UPB”

2012.gada 19.martā – noslēgts līgums ar SIA „Skonto Būve’’ par būvdarbu veikšanu. Līguma summa 6 403 607.22 Ls bez PVN.

05.04.2012. - izsniegta būvatļauja.

07.05.2012. - uzsākti būvdarbi objektā.

atpakaļ