Aptauja

Iespēja izteikt viedokli par apmierinātību ar tramvaja pakalpojumiem

  • Kopā nobalsojuši 86 cilvēki
Vecākas aptaujas

Tramvajs jaunajā līnijā regulāri sāks kursēt 1.jūnijā

06.05.2013

Pasažieru pārvadājumus jaunizbūvētajā tramvaja līnijā no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai uzņēmums "Liepājas tramvajs" plāno sākt 1.jūnijā, "Rietumu Radio" apliecināja uzņēmuma vadītājs Aigars Puks.


Kā pastāstīja Puks, jaunajā līnijā jau izmēģināti trīs veida "Liepājas tramvaja" rīcībā esošie tramvaja vagoni, kuriem ir atšķirīgi pantogrāfi (elektriskās strāvas novadītāji). Testus uzņēmuma vadītājs raksturoja kā sekmīgus un atzina, ka tuvāko nedēļu laikā tehniskie testa braucieni vairs nav plānoti, "jo, lai turpinātu darbus, jaunās līnijas posmā ir jābūt atslēgtai strāvai".

Maija beigās jaunajā līnijā plānoti braucieni, kuru laikā tramvaju vadītāji apgūs dažādas ar regulāro pasažieru pārvadījumu sākšanu saistītas organizatoriskas lietas.

Kā ziņots, 3.maija naktī pēc plkst.1 Liepājā veikts izmēģinājuma brauciens pa jaunizbūvēto tramvaja līniju - tramvajs pirmo reizi izbraucis uz jaunās tramvaja līnijas no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai, aģentūru LETA informēja SIA "Liepājas tramvajs" projektu vadītāja Dace Gruntmane.

Runājot par iepriekš plānoto trīs vai četru lietotu, labā stāvoklī esošu tramvaja vagonu iegādi, Puks atzina, ka uzņēmuma plāni par tramvaju iegādi nav mainījušies. Viņš atzina, ka tramvaju iegāde ir atkarīga no tā, "kāds finansiālais stāvoklis būs pēc jaunās līnijas izbūves un esošās līnijas rekonstrukcijas darbu pabeigšanas - kad precīzi zināsim precīzi, cik naudas vajadzīgs visa projekta realizācijai". Tas, kā atzina Puks, būs zināms šā gada beigās, taču lēmums par tramvaju vagonu iegādi varētu tikt pieņemts ātrāk.

"Centīsimies iekļauties esošā finansējuma ietvaros un no papildu izmaksām izvairīties," atzina uzņēmuma vadītājs. Viņš gan pieļāva, ka izmaksas varētu pieaugt, to skaidrojot ar veco pilsētas apakšzemes komunikāciju izbūvi. Pēc iepriekšējās pieredzes spriežot, veicot šos darbus, kā sacīja Puks, varot būt dažādi pārsteigumi.

Liepājniekiem interese par jauno tramvaja līniju esot liela - uzņēmums "Liepājas tramvajs" saņemot gan zvanus, gan e-pasta vēstules ar iedzīvotāju jautājumiem par līnijas būvniecību, pieturu izvietojumu, tramvaju kustības intervālu u.c.

Tāpat, lai no 1.jūnija nodrošinātu pasažieru pārvadājumus jaunizbūvētajā līnijā, uzņēmums "Liepājas tramvajs" papildus jau esošajiem tramvaja vadītājiem darbā pieņēmis aptuveni desmit jaunus darbiniekus, un maija vidū sāksies to apmācība.

Tramvaju vadītāju mēnesi ilgā apmācība sāksies 13.maijā Rīgā - uzņēmumā "Rīgas satiksme" notiks teorētiskās apmācības, savukārt praktiskās apmācības notiks Liepājā.

Kā ziņots, uzņēmumam "Liepājas tramvajs" ir nepieciešami trīs vai četri lietoti, taču labā tehniskā stāvoklī esoši tramvaja vagoni, kuru iegāde izmaksātu ap 150 000 latu, "Rietumu Radio" iepriekš atzina Puks.

"Teorētiski varam iztikt ar tiem vagoniem, kas mums jau ir, bet, zinot, ka tie ir samērā veci un to tehniskais stāvoklis nav pilnībā apmierinošs, ir vajadzīga rezerve," vagonu iegādes nepieciešamību skaidroja Puks.

Viņš atzina, ka lēmums par lietotu tramvaja vagonu iegādi vēl nav pieņemts, bet prognozēja, ka tas varētu notikt šā gada laikā.

Pašlaik uzņēmuma rīcībā esot 16 dažāda vecuma tramvaja vagoni. Liepājā pašlaik vienlaicīgi kursē septiņi tramvaji, bet pēc jaunās līnijas izbūves to skaits pieaugs līdz desmit vai 11.

Jau ziņots, ka Liepājā tiek izbūvēta jauna tramvaja līnija, kas būs pašreizējās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tiek veikta arī tagadējās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukcija 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu - posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.

Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic "Skonto būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem. Savukārt cenu aptaujā par tiesībām veikt Liepājastramvaja līnijas sliežu ceļu rekonstrukciju arī uzvarējusi SIA "Skonto būve", kas iesniegusi piedāvājumu par viszemāko cenu - 1 468 792 latiem.

Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".

 

liepajniekiem.lv

Foto Aigars Prūsis

atpakaļ