Aptauja

Vai atbalstāt Pilsētnieka bankas karti norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā

  • Kopā nobalsojuši 354 cilvēki
Vecākas aptaujas

Tramvajs Liepājai vienmēr bijis īpašs

21.12.2015

Liepājā tramvajs kopš 1899.gada ir neatņemama ikdienas dzīves sastāvdaļa. Pasažieri to uztver kā ērtu pārvietošanās līdzekli, autovadītāji – kā neizbēgamu traucēkli, bet ekologi – kā progresīvu sabiedriskā transporta veidu.

 

Vērienīgie tramvaja sliežu ceļu renovācijas darbi būs galā pēc dažām dienām. Šogad renovēti sliežu ceļi Brīvības, Raiņa un Klaipēdas ielās kopumā 4720 m garumā, sakārtotas apakšzemes komunikācijas, izbūvēti jauni kontakttīkli. Lai slāpētu trokšņus un vibrāciju, pielietotas jaunākās Eiropā adaptētās tehnoloģijas. Ir sakārtotas iebrauktuves uz īpašumiem, gājēju ietves, izveidoti zālieni un iestādīti jauni koki. Mērķtiecīgi paveiktie darbi ir liels solis tuvāk atbilstošas infrastruktūras izveidei, lai pa tiem varētu kursēt jauni tramvaju vagoni.

 

  Uzņēmuma “Liepājs tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks:

 

 “Šodien ar gandarījumu varu pateikties visiem par paveikto, lai piesaistītu ES fondu līdzekļus šī projekta īstenošanai. Saviem spēkiem mēs nespētu realizēt tik apjomīgu tramvaja sliežu ceļu renovāciju, kaut gan pareizāk būtu teikt- no jauna, izbūvi.

 

Tramvaju sliežu ceļu rekonstrukcija mums visiem- būvniekiem, uzņēmuma darbiniekiem, īpaši tramvaju vadītājiem, un, nenoliedzami, liepājniekiem, bija ļoti sarežģīts laiks, jo visi darbi bija jāveic saspringtos laika termiņos, nepārtraucot tramvaju satiksmi. Patiess prieks, ka izdevās darbus saplānot tā, lai vismazāk ciestu pasažieri, vien uz pāris stundām neveicot plānotos reisus vēlās vakara stundās.

 

Īpašs paldies tiem liepājniekiem, kas pacietīgi sadzīvoja ar būvniecības trokšņiem nakts stundās, kas pārvarēja neērtības, kad nevarēja iebraukt savas mājas pagalmā! Paldies pasažieriem par sapratni, pieņemot pārceltās pieturvietas, gājēju pārejas un reizēm tramvaju neiekļaušanos kustības grafikā.

 

Nekļūdīšos apgalvojot, ka vissarežģītākie darba apstākļi turpat visa gada garumā bija mūsu tramvaju vadītājiem- darbs pastiprinātas spriedzes apstākļos, lai spētu paredzēt un pareizi reaģēt negaidītu situāciju rašanās gadījumos, ievērojot satiksmes un pasažieru drošību. Paldies! Jūs to paveicāt!”

 

Šā gada oktobra sākumā astoņi liepājnieki uzsāka mācības autoskolā “Realproff”, lai īstenotu savus sapņus un iegūtu tramvaja vadītāja apliecības.

 

Kā atzīst jaunie tramvaju vadītāji, mācīties vadīt tramvaju apstākļos, kad rit tik vērienīgi būvniecības darbi, bija liels izaicinājums.

 

“Katra diena, katrs nobrauktais reiss bija atšķirīgs, jo nepārtraukti mainījās situācijas būvniecības norises vietās. Mums ir liels prieks, ka paguvām vēl tā kārtīgi “izšūpoties” uz vecajām sliedēm Klaipēdas ielā,” iespaidos dalās Kristīne Eņģele. “Pēc tādas braukšanas skolas mūs vairs nebaida nekas!”

 

“Pa jaunajiem sliežu ceļiem var braukt ar baudu,” papildina Ainars Luters. “Nevaru aprakstīt tās sajūtas, kad redzi, kā pilsēta visā tās garumā mostas pašā rīta agrumā vai norimst vēlu vakarā. Tramvajs Liepājai vienmēr bijis īpašs, un mēs, liepājnieki, varam būt gandarīti, ka mūsu pilsētas viens no simboliem nostiprinās un attīstās pilsētvidē.”

 

Tramvaja līnijas posmus pārbūvē Eiropas Savienības ERAF līdzfinansētā projekta ietvaros. 2013. gadā šā projekta ietvaros tika pabeigta jaunas tramvaja līnijas no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M. Ķempes ielai izbūve. 2013./2014. gadā tika renovēti esošie tramvaja sliežu ceļi Kr. Valdemāra ielā. 

 

Jaunā ES finansējuma perioda ietvaros ir plānots atjaunot sliežu ceļus uz Tramvaja tilta un Lielā ielā. Tad Liepāja būs sagatavojusies zemo grīdu tramvaju iegādei un ekspluatācijai.

 

 

 

atpakaļ