Tukuma ielā uzstādīti pirmie tramvaja sliežu posmi
01.08.2012
Ceturtdien, 2. augustā, tramvaja līnijas pagarināšanas projektā ir nozīmīga un emocionāla diena – pirmās tramvaja sliedes Tukuma ielā iegūlušas savā vietā. Tas ir brīdis, kad redzams pirmais rezultāts trīs mēnešu ilgam būvniecības darbam.
„Šo dienu varam uzskatīt par vienu no atskaites punktiem, lai izvērtētu līdz šim paveikto”, saka SIA „Skonto Būves” projektu vadītājs Aldis Rērihs.
„Apakšzemes komunikāciju sistēmas izbūvi esam praktiski pabeiguši Tukuma un Ķempes ielās. Tagad, kad esam sagatavojuši gultni tramvaja līnijai, sācies patīkamākais un vienlaikus redzamākais darbs – sliežu ceļa montāža. Pieļauju, ka daudzi liepājnieki ir neizpratnē – ko mēs tik ilgi darām, kas notiek šajās lielajās būvbedrēs. Praktiski esam izbūvējuši pilnībā jaunas pazemes komunikāciju sistēmas, tas ir sarežģīts darbs, jo turpat katrā ielas posmā reāli, uzsākot darbus, atklājās lielākas vai mazākas neatbilstības ar tehnisko projektu. Jāņem vērā, ka tehniskais projekts tapa 2009. gadā, daudzviet mainījusies situācija – pieaugušas tehniskās prasības, „Liepājas enerģija” pieņēmusi jaunus tehniskos noteikumus. Tas nozīmē, ka projektētājiem jāveic izmaiņas, mēs meklējam jaunus materiālus, bet tas, protams, prasa laiku”.
A.Rērihs stāsta, ka projekta gaitā sarežģījumi ir bijuši un pieļauj, ka vēl būs, tomēr izsaka cerību, ka ar lielāko daļu nezināmā uzņēmums ir ticis skaidrībā. „Esam nostrādājuši trīs mēnešus, tikpat vēl pēc plāniem mums priekšā. Vai esam pusceļā? To rādīs būvdarbu gaita pašā sarežģītākajā šī projekta posmā – Ventas ielā, kur ir privātmāju apbūve, iela salīdzinoši šaura, komunikāciju tīkli jāizbūvē ļoti dziļi, sliežu ceļš jāsagatavo no dzelzsbetona plātnēm. Nepieciešama specifiska būvniecības tehnika, vienlaikus jānodrošina piekļuve privātajiem īpašumiem, kā arī jānodrošina visu komunālo pakalpojumu saņemšana iedzīvotājiem bez lieliem pārtraukumiem. Tas nozīmē, ka vispirms izbūvējam jaunās komunikāciju sistēmas, tad tās pārslēdzam un tikai tad demontējam vecās,” uzsver projekta vadītājs.
Katru dienu būvobjektā ir nodarbināti vairāk kā 80 strādnieku, pamatā tie ir liepājnieki, kas veic vislielāko darbu apjoma ziņā. Uzņēmums „Skonto Būve” šim projektam piesaistījusi apakšuzņēmējus, kas lielākoties ir Liepājas uzņēmumi.
Brīdī, kad pirmais sagatavotais tramvaja sliežu posms tika novietots uz ceļa pamatnes Tukuma ielā, klāt bija arī „Liepājas tramvaja” valdes loceklis Aigars Puks un Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Vitkovskis.
„Redzot, kā realizējas ilgi un smagi virzīts projekts, tas vienmēr ir liels gandarījums un prieks,” saka Vilnis Vitkovskis. „Uz šo projektu ir jāskatās plašāk, jo bez jaunā tramvaja sliežu ceļa, kas pēc būtības aizņem tikai vienu daļu no visa projekta apjoma, gan Ķempes, gan Tukuma, gan Ventas ielās tiek izveidotas jaunas komunikāciju sistēmas – ūdens apgāde, kanalizācija, lietus ūdens savākšana, siltumapgāde, apgaismojums, sakārtota ielas braucamā daļa, tiek būvētas ietves, veloceliņi, pieturvietas, zaļās zonas. Tas ir ļoti komplekss projekts, kur ieguvējs būs ne tikai potenciālais tramvaja pasažieris, bet jebkurš gājējs, autobraucējs, velosipēdists,” norāda V.Vitkovskis.
Projekta mērķis ir veicināt sabiedriskā transporta attīstību Liepājā.
A.Rērihs stāsta, ka projekta gaitā sarežģījumi ir bijuši un pieļauj, ka vēl būs, tomēr izsaka cerību, ka ar lielāko daļu nezināmā uzņēmums ir ticis skaidrībā. „Esam nostrādājuši trīs mēnešus, tikpat vēl pēc plāniem mums priekšā. Vai esam pusceļā? To rādīs būvdarbu gaita pašā sarežģītākajā šī projekta posmā – Ventas ielā, kur ir privātmāju apbūve, iela salīdzinoši šaura, komunikāciju tīkli jāizbūvē ļoti dziļi, sliežu ceļš jāsagatavo no dzelzsbetona plātnēm. Nepieciešama specifiska būvniecības tehnika, vienlaikus jānodrošina piekļuve privātajiem īpašumiem, kā arī jānodrošina visu komunālo pakalpojumu saņemšana iedzīvotājiem bez lieliem pārtraukumiem. Tas nozīmē, ka vispirms izbūvējam jaunās komunikāciju sistēmas, tad tās pārslēdzam un tikai tad demontējam vecās,” uzsver projekta vadītājs.
Katru dienu būvobjektā ir nodarbināti vairāk kā 80 strādnieku, pamatā tie ir liepājnieki, kas veic vislielāko darbu apjoma ziņā. Uzņēmums „Skonto Būve” šim projektam piesaistījusi apakšuzņēmējus, kas lielākoties ir Liepājas uzņēmumi.
Brīdī, kad pirmais sagatavotais tramvaja sliežu posms tika novietots uz ceļa pamatnes Tukuma ielā, klāt bija arī „Liepājas tramvaja” valdes loceklis Aigars Puks un Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Vitkovskis.
„Redzot, kā realizējas ilgi un smagi virzīts projekts, tas vienmēr ir liels gandarījums un prieks,” saka Vilnis Vitkovskis. „Uz šo projektu ir jāskatās plašāk, jo bez jaunā tramvaja sliežu ceļa, kas pēc būtības aizņem tikai vienu daļu no visa projekta apjoma, gan Ķempes, gan Tukuma, gan Ventas ielās tiek izveidotas jaunas komunikāciju sistēmas – ūdens apgāde, kanalizācija, lietus ūdens savākšana, siltumapgāde, apgaismojums, sakārtota ielas braucamā daļa, tiek būvētas ietves, veloceliņi, pieturvietas, zaļās zonas. Tas ir ļoti komplekss projekts, kur ieguvējs būs ne tikai potenciālais tramvaja pasažieris, bet jebkurš gājējs, autobraucējs, velosipēdists,” norāda V.Vitkovskis.
Projekta mērķis ir veicināt sabiedriskā transporta attīstību Liepājā.
Projekta uzdevumi -1) izbūvēt jaunu tramvaja līniju no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai; 2) renovēt esošos tramvaja sliežu ceļus, nodrošinot pārvietošanās ērtumu un samazinot troksni.
Tehnisko projektu izstrādājusi a/s "UPB’’. Līgums ar Satiksmes Ministriju par projekta "Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā" īstenošanu noslēgts 2011.gada 10.maijā, savukārt š.g. 19.martā noslēgts līgums ar SIA "Skonto Būve" par būvdarbu veikšanu. Līguma summa 6 403 607.22 Ls bez PVN. 7.maijā tika uzsākti būvdarbi objektā.