Veidojot ietvi Brīvības ielā, izvērtētas vides pieejamības prasības
Kāds liepājnieks, kuram regulāri jāpārvietojas pa Brīvības ielu un jāšķērso tā tieši iepretim pie uzņēmuma “KVV Liepājas metalurgs” izveidotajai tramvaja pieturai, portālam pauda neizpratni par to, ka pēc tramvaja sliežu rekonstrukcijas Brīvības ielā gājēju pāreja tieši iepretim uzņēmuma administratīvajai ēkai ir cilvēkiem ratiņkrēslos un jaunajām māmiņām ar bērnu ratiņiem neizmantojama: “Apmales tik augstas, ka tās pārvarēt nav iespējams.”
Portāls sazinājās gan ar uzņēmumu “Liepājas tramvajs”, pēc kura pasūtījuma tika veikta tramvaja sliežu rekonstrukcija Brīvības ielā, gan ar projektētājiem.
Kā skaidro “UPB projekti” projektēšanas inženiere Aiga Vilne, tramvaja pieturas platformas nepieciešamais garums ir 30 metri: “Tā ir zona, kurā gājējiem ir aizliegts šķērsot sliežu ceļu.”
Turklāt, tā kā nākotnē Liepājā paredzēts izmantot zemās grīdas tramvaja vagonus, pieturas platformas augstums projektēts, lai pasažieriem būtu ērta iekāpšana un izkāpšana no vagona.
“Gājēju drošības dēļ, gājēju plūsma novirzīta līdz pieturas platformas galam, tas ir, līdz iebrauktuvei uz “Liepājas metalurgu”,” viņa turpina, uzsverot: “Projektējot gājēju ietvi, ievērtētas vides pieejamības prasības.”
SIA “Liepājas tramvajs” sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane piekrīt, ka pēc sliežu ceļa rekonstrukcijas nu gājējiem nākas iet pārdesmit metrus tālāk, lai šķērsotu tramvaja sliedes. Tāpat viņa piekrīt, ka cilvēka daba jau tāda: visur mēģināt nokļūt pa taisno: “Slinkumam un ieradumiem liels spēks. Taču, acīm redzot, nevarēja atrast risinājumu, lai ir gan droši, gan ierasti.”
liepajniekiem.lv
atpakaļ